خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فعالیت بهائیت برای نفوذ در کشور شیلی و تغییر قانون اساسی

مشرق‌الذکار شیلی، چهار سال پیش در پاییز سال ۲۰۱۶ میلادی افتتاح شد و حال بهائیان با اجرای نقشه تشکیلات، به مرحله دخالت در قانون اساسی کشور رسیده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یکی از پایگاه‌های مهم تشکیلات بهائی، ساختمانی تحت عنوان «مشرق‌الذکار» است؛ ساختمانی که بهائیت، با هدف نفوذ، تداوم حضور در کشورها، و جلب نظر سیاستمداران و ساکنین منطقه در ابتدا با پوشش معبد، برپا می‌کند و سپس به مرکز گسترش فعالیت‌های فرقه تبدیل می‌شود.

مشرق‌الذکار شیلی، چهار سال پیش در پاییز سال ۲۰۱۶ میلادی افتتاح شد و حال بهائیان با اجرای نقشه تشکیلات، به مرحله دخالت در قانون اساسی کشور رسیده‌اند.

خبرگزاری‌های بهائی، از دخالت اعضای این تشکیلات در قانون اساسی کشور «شیلی» خبر دادند. این فعالیت‌ها را که در آستانه رأی‌گیری برای تدوین یک قانون اساسی جدید در این کشور علنی شده‌، می‌توان نتیجه فعالیت سیستماتیک فرقه، در پیاده‌سازی مفاد طرح «جامعه‌سازی بهائی» دانست.

طرحی که شامل «گفتمان‌های اجتماعی»، «توسعه اجتماعی-اقتصادی» و «مؤسسه روحی» بوده و به اذعان مسئولان تشکیلات در کشور شیلی، به طور کامل پیگیری می‌شد.

یکی از پایگاه‌های مهم تشکیلات، ساختمانی تحت عنوان «مشرق‌الذکار» است؛ ساختمانی که بهائیت، با هدف نفوذ، تداوم حضور در کشورها، و جلب نظر سیاستمداران و ساکنین منطقه در ابتدا با پوشش معبد، برپا می‌کند و سپس به مرکز گسترش فعالیت‌های فرقه تبدیل می‌شود.  مشرق‌الذکار شیلی، چهار سال پیش در پاییز سال ۲۰۱۶م افتتاح شد و حال بهائیان با اجرای نقشه تشکیلات، به مرحله دخالت در قانون اساسی کشور رسیده‌اند.

«طی سال گذشته، بهائیان شیلی با ایجاد فضاهایی در همه سطوح، در این گفتگوها مشارکت کرده‌اند… فلیپ دوهارت، منشی محفل روحانی ملی بهائیان شیلی می‌گوید: این یک دوران تاریخی برای شیلی است…جامعه بهائی به عنوان بخشی از اقدامات خود برای مشارکت در گفتمان ملی همکاری کرده است تا فضاهایی برای گفتگو در سراسر کشور ایجاد کند. سلسله‌ای از گردهمایی‌ها در ماه‌های اخیر منجر به برگزاری یک رویداد ملی با حضور هزاران شرکت‌کننده شد.»

در این چند خط کاملاً روشن می‌شود که بهائیت، برای تأثیرگذاری بر سیاست یک کشور، چطور برنامه‌ریزی کرده و کنفرانس‌هایی را تشکیل داده تا نهایتاً با زیرپا گذاشتن شعار عدم مداخله سیاسی، قوانینی تسهیل‌گر برای امور فرقه تصویب نماید تا منجر به سلطه بر کل امور آموزشی، اجتماعی و حتی شاید اراضی آن منطقه ‌شود. همان‌طور که در ادامه، از لزوم بارز کردن معنویت –که منظور همان بهائیت است-  در قانون جدید، سخن می‌گویند:

«ورونیکا اوره، مدیر معبد بهائی در سانتیاگو، در یکی از گردهمایی اخیر توضیح داد که یک تحول عمیق، فراتر از اصلاحات، مورد نیاز است…لوئیس ساندووال، از اعضای دفتر امور خارجی بهائیان شیلی می‌گوید: خواستی که برای تغییر در اجتماع شیلی پدیدار شده ‌… کافی نیست، ما باید فراتر رفته و بعد معنوی زندگی را اذعان کنیم… خانم اوره توضیح می‌دهد که این معبد به طور خاص همچون قطبی مهمانان را برای شرکت در گردهمایی‌های ویژه به خود جلب کرده، جایی که مهمانان پس از شرکت در جلسات دعا و نیایش، در گفتگو‌های عمیق مربوط به مسائل ملی مشارکت کرده‌اند.»

نقشه‌های بهائیت در هر منطقه‌ای می‌تواند دخالت و نفوذ را در پی داشته باشد و هشیاری و آگاهی مسئولین و مردم را می‌طلبد.

منبع: روشنگر

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.