خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کارزار حقوقی رهبران کلیسا در انگلیس برای لغو ممنوعیت عبادت جمعی

رهبران کلیسا در انگلیس می گویند عبادت جمعی در انگلیس در حال تبدیل شدن به جرم است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بیش از صد تن از رهبران مسیحی کارزاری حقوقی علیه قوانین مربوط به ممنوعیت عبادت جمعی در ولز و انگلستان تحت شرایط قرنطینه کرونا به راه انداخته اند.

آنها میگویند عبادت کردن در این کشور کم کم به جرم تبدیل شده است و این ممنوعیتها هزینه های بسیار سنگینی بر افرادی وارد میکند که عبادت جمعی هسته اصلی زندگی مذهبی آنها را شکل میداده است.
این رهبران مسیحی میگویند قوانین ممنوعیت عبادت در کلیسا ناقض بند نهم منشور حقوق بشر است که تضمین کننده آزادی انجام مناسک مذهبی است.

به گزارش گاردین، شکایت حقوقی لغو ممنوعیت به امضای ۱۲۲ نفر از رهبران فرقه های مختلف مسیحیت رسیده است و مرکز حقوقی مسیحیان که بازوی اصلی سازمان محافظه کار مسیحیان پروتستان است از این کارزار حمایت کرده است.

ممنوعیت برگزاری مراسم عبادی در کلیساهای انگلیس و ولز از اوایل دسامبر مجددا آغاز شده است. در این دادخواست آمده است دول انگلیس و ولز با دو قرنطینه پیاپی هر نوع عبادت جمعی ممنوع و جرم اعلام کرده اند.

در عین حال بر اساس قوانین دولت انگلیس و ولز کلیساها برای نگه داری از کودکان و خدمات رسانیهای داوطلبانه باز است. این یعنی بر اساس این قواعد کلیسا میتواند برای فعالیتهای سکولار باز باشد اما انجام عبادت در آن جرم است.

کشیش اد اوموبا از فعالان این کارزار می گوید دولت باید جدایی دین از سیاست را به رسمیت بشناسد و دست از مداخله در اعلام ممنوعیت برای فعالیتهای مذهبی کلیسا بردارد.

البته رهبران مذاهب دیگر از هندو تا یهودیان و مسلمانان و سیکها نیز با ممنوعیت های عبادت جمعی در انگلستان مخالفت خود را اعلام کرده اند.

اوموبا میگوید در تاریخ انگلیس هیچ وقت سابقه نداشته است که کلیسا تعطیل شود نه در زمان جنگ نه در زمان طاعون و وبا و نه در زمان قحطی. کلیسا همواره ملجاء و پناه و جایگاه امید بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد با این کارزار قانونی بتوانند قوانین ممنوعیت عبادت در دوران کرونا را لغو کنند.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.