خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد سازمان‌های حقوق بشری از رفتار تحقیرآمیز پلیس اتریش با مسلمانان

رفتار تحقیرآمیز پلیس اتریش در جریان تحقیقات از جمعی از مسلمانان این کشور پس از حمله تروریستی اخیر در وین، با انتقاد سازمان‌های حقوق بشری مواجه شده است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بنا بر اعلام یک سازمان غیردولتی، پلیس اتریش به دلیل حملات اخیر علیه مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته است. این انتقادات در پی تحقیقات اخیر پلیس این کشور بالا گرفته که طی آن، پلیس از مسلمانان سوالاتی توهین‌آمیز پرسیده و با کودکان بدرفتاری کرده است.

پلیس اتریش در پی حمله تروریستی اخیر در وین، در چارچوب عملیات ضد تروریسم در ۹ نوامبر (۱۹ آبان) به ۶۰ خانه، از جمله منازل جمعی از فعالان و دانشگاهیان مسلمان یورش برد. به گزارش سازمان مرکز همبستگی اتریش با فلسطین (Palästina Solidarität Österreich) با افراد بازداشت شده در این عملیات، مانند تروریست‌ها رفتار شده است.

در این بیانیه آمده است که پلیس ساعت ۵ صبح به خانه‌های مسلمانان حمله و ساکنان این خانه‌ها از جمله کودکان خردسال را از خانه‌های خود به اجبار بیرون کرده و حتی با وجود سرد بودن هوا به آنها اجازه نداده لباس گرم بردارند.

نیروهای امنیتی همچنین سوالاتی بی‌ربط را از ساکنان این خانه‌ها پرسیدند. به عنوان مثال، آنها از کودکان پرسیدند که آیا پدران آنها «پول‌های خود را پنهان می‌کنند»؛ آیا به مسجد می‌روند و چند بار در خانه مراسم دینی انجام می‌دهند؛ پلیس مدعی شده سعی می‌کند افراطی بودن یا نبودن مظنونان را تشخیص دهد.

خبرگزاری آناتولی اعلام کرده است از این افراد، در مورد ارتباط آنها با غیرمسلمانان، داشتن حجاب، پایبندی به نماز خواندن و … هفتاد سوال پرسیده شده است.

اتریش به دلیل تبدیل شدن به مرکزی برای سیاست‌های ضد اسلامی در اروپا مورد انتقاد قرار گرفته است. دولت این کشور به بهانه مبارزه با «اسلام سیاسی» با اختصاص ۵۰۰ هزار یورو به تهیه شناسنامه برای نهادهای اسلامی در این کشور اقدام کرده است.

به گزارش ایکنا، این اقدام دولت، منجر به واکنش افکار عمومی، به ویژه اقلیت مسلمان شده که فکر می‌کنند مقامات این کشور، مسلمانان را جنایتکار بالقوه می‌دانند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.