خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش مهم مسلمانان در پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا

شورای روابط اسلامی-آمریکایی اعلام کرد که حدود یک میلیون مسلمان در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نتایج نظرسنجی های اخیر انجام شده در آمریکا نشان می دهد که مسلمانان و سازمان های اسلامی نقش مهمی در پیروزی «جو بایدن»،نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا ایفا کردند.

بر اساس این نظرسنجی ها کمپین های طولانی به رهبری فعالان مسلمان و عرب و با هدف تشویق به رای گیری در جوامع عرب و مسلمان به ویژه در ایالت هایی مانند میشیگان ، ویسکانسین ، فلوریدا ، تگزاس و پنسیلوانیا به بایدن در پیروزی در انتخابات کمک کرده است.

نظرسنجی ها تأیید می کند که ۷۰٪ از رای دهندگان عرب و مسلمان از جمله ۸۰،۰۰۰ آمریکایی عرب تبار در میشیگان از بایدن با کمک کمپین هایی به رهبری فعالان و نهادهای فلسطینی حمایت کرده اند.

یک نظرسنجی توسط شورای روابط آمریکایی – اسلامی (CAIR) نشان می دهد که در انتخابات گذشته مسلمانان رکورد بی سابقه ای را بر جای گذاشته و ۸۴ درصد آنها در انتخابات شرکت کردند.

بر اساس آمار منتشر شده از ۸۴ درصد شرکت کننده در انتخالبات ۶۹٪ به دموکرات ها و تنها ۱۷٪ به جمهوری خواهان رأی دادند.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی اعلام کرد که حدود یک میلیون مسلمان در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت کردند.

نظرسنجی دیگر انجام شده از سوی مرکز خدمات اقتصادی و اجتماعی جامعه عربی در «دیربورن» میشیگان نشان می دهد که ۷۰ هزار عرب به بایدن در این ایالت رای داده اند.

منبع: شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.