خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار پلیس درمورد اعتماد به رمالان و دعانویسان برای درمان کرونا

پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به شهروندان نسبت به اعتماد به رمالان و دعانویسان گفت: فرد کلاهبرداری که پس از شناسایی زنان دارای مشکلات خانوادگی، آنها را با طرح ادعاهای دروغین فریب می‌داد، دستگیر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سرهنگ شهاب امینی، رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا روز چهارشنبه گفت: این فرد به بهانه دعانویسی و حل مشکلات به منازل مردم مراجعه می کرد.

وی اضافه کرد: برخی کلاهبرداران با ترفندهای مختلف همچون فال قهوه، فال شمع، چای و ورق اقدام به فریب افراد ساده لوح کرده و مدعی می شوند با نگاه کردن به ته فنجان یا روش های دیگر می توانند از آینده خبر دهند؛ در صورتی که این موضوع صرفا ادعایی پوشالی است.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: عده ای از مجرمان هم با نوشتن خطوط ناخوانای عربی سعی می کنند این پیام را القا کنند که این نوشته ها می توانند در حل مشکلات موثر باشند؛ در صورتی که تنها هدفشان سوء استفاده و خالی کردن جیب مردم است.

این مقام انتظامی با بیان این که نباید اسرار خانوادگی را با افراد غریبه و غیر مطمئن درمیان گذاشت، تصریح کرد: به تازگی نیز گزارش هایی مبنی بر ادعای درمان بیماری کرونا توسط رمالان مطرح شده که به هیچ وجه صحت نداشته و مردم می بایست نسبت به ترفندهای متقلبانه و فریبکارانه شیادان آگاه باشند.

سرهنگ امینی در پایان از هموطنان خواست هرگز به افرادی که خود را پیشگو یا فالگیر معرفی می کنند اعتماد نکرده و از ورود این گونه افراد به محل کار و به خصوص محل زندگی خود خودداری کنند.

منبع: شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.