خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دستور بازداشت علما و شخصیت‌های دینی غیر همسو در عربستان سعودی

وزارت ارشاد و امور دینی عربستان سعودی خواستار بازداشت و تحت پیگرد قرار دادن علما و مفتیانی شده است که حاضر به همراهی با سیاست‌های ریاض در خصوص اخوان‌المسلمین نشده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی به تازگی سندی را منتشر کرده که حاکی از آغاز دور جدید بازداشت علما و مفتیان غیر همسو با دولت سعودی است.

در این سند که مهر محرمانه بر روی آن نقش بسته، وزارت ارشاد و امور اسلامی سعودی در نامه‌ای به بخش‌های تحت امر خود خواستار جمع‌آوری اطلاعات از خطیبان مساجد و علمایی شده است که حاضر نشد‌اند، بیانیه  اخیر «هیأت علمای سعودی» در تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین را در مساجد قرائت کنند.

در سند تازه افشا شده، آمده است که امامان جماعت و خطیبانی که حاضر به قرائت بیانیه هیأت علمای سعودی نشده‌اند، اگر عذر موجهی نداشته باشند، برکنار شوند تا مقدمات بازداشت آن‌ها فراهم شود. همچنین باید افراد جدیدی جایگزین آن‌ها شوند که با سیاست‌های دولت سعودی همسو باشند.

دستورالعمل بازداشت علما در عربستان

سه‌شنبه گذشته هیأت کبار العلمای عربستان سعودی به تبعیت از دولت این کشور که پیشتر گروه اخوان المسلمین را به همراه حزب‌الله لبنان تروریستی خوانده بود، گروه اخوان را «گروهی تروریستی» خواند و ادعا کرد که این گروه نماینده شیوه اسلام نیست و اقداماتش تفرقه‌افکنانه، خشونت‌بار و حامی تروریسم است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه از بیانیه هیئت کبار العلمای عربستان سعودی که در آن گروه اخوان المسلمین تروریستی نامیده شده، استقبال کرد.

پاکسازی علما و مفتیان و خطیبان مساجد از زمان روی کار آمدن «محمد بن سلمان» در سال ۲۰۱۷، به طور بی سابقه‌ای آغاز شده است و طبق آخرین اطلاعات بیش از چهار هزار شخصیت دینی عربستانی در زندان‌ها به سر می‌برند.

منبع: فارس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.