خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مکرون به مسلمانان فرانسه مهلت ۱۵ روزه داد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به شورای مسلمانان فرانسه، ۱۵ روز فرصت داد تا منشوری را امضا کنند که بر اساس آن متعهد به رعایت ارزش های جمهوری فرانسه باشند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که اسلام در فرانسه یک دین است نه یک جنبش سیاسی: اگر برخی این منشور را امضا نکنند، ما درباره نحوه برخورد با آنها تصمیم خواهیم گرفت.

با این حال، نمایندگان شورای اسلامی فرانسه با پیشنهاد تشکیل شورای ملی ائمه مساجد موافقت کردند، قرار است این شورا صلاحیت امام جماعات مساجد را بررسی کند و برای آنها اعتبار نامه رسمی صادر ‌کند.

شایان ذکر است، در اواسط ماه اکتبر، در مدرسه ای در حومه شهر پاریس، یک معلم تاریخ فرانسوی کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام را در کلاس درس به دانش اموزان نشان داد و همین کار باعث شد یک مسلمان افراطی چچنی او را به قتل برساند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در سخنانی از آزادی بیان در انواع مختلف آن حمایت کرد که این مسئله واکنش شدیدی را در جوامع مسلمان به همراه داشت.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.