خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشدید تدابیر سخت‌گیرانه فرانسه با مهاجران غیرقانونی به ویژه اسلامگرایان

فرانسه در صدد است تا علیه کشورهایی که اتباع مهاجر غیرقانونی برگشت داده شده خود را نمی‌پذیرند، مجازات اعمال کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فرانسه بنا دارد از این پس برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی، به ویژه آن دسته از مهاجرانی که مظنون به گرایشات بنیادگرانه اسلامی هستند، شدت بیشتری به خرج دهد.

«کلمان بون» معاون امور اروپایی وزارت امور خارجه فرانسه با اعلام این که این اقدام در چهارچوب طرح «کاهش هدفمند» صدور ویزا انجام می‌گیرد، گفت: باید به این کشورها گفته شود افرادی را که به عنوان تبعه آنها معرفی شده‌اند، پس بگیرند. ما اهرم‌هایی برای انجام این کار داریم که طور ویژه شامل کاهش صدور روادید برای مسئولان سیاسی و اقتصادی این کشورهاست. این یکی از اهرم‌هایی است که مد نظر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری و همچنین وزیر کشور ماست.

این مقام فرانسوی ضمن یادآوری لزوم انجام اقدامات ویژه مشابه به دست سایر کشورهای اروپایی برای «کارآیی بیشتر» این اقدام تنبیهی گفت: ما به شرکای خود احترام می‌گذاریم، اما به عنوان یک کشور اروپایی باید با شرکای اروپایی خود این فشار را وارد کنیم. باید از ساده‌انگاری دست برداریم و در سطح اروپایی اقدام کنیم زیرا اگر این گونه عمل کنیم، در برابر چنین فشارهایی قدرتمندتر خواهیم بود.

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه در جریان سفر اخیر خود به الجزایر، تونس و مراکش، فهرستی از نام مهاجران غیرقانونی را که مظنون به گرایشات بنیادگرایانه اسلامی بوده و اکنون در کشور فرانسه حضور دارند، به مقامات این کشورها ارائه داد و گفت که فرانسه مایل به اخراج آنهاست.

وزارت کشور فرانسه شمار بنیادگرایان اسلامی را که در حال حاضر به طور غیرقانونی در این کشور اقامت دارند ۲۳۱ نفر برآورد کرده و می‌گوید اغلب آنها از اتباع الجزایر، مراکش و تونس هستند.

مقامات الجزایری ادعا می‌کنند که در این فهرست اسامی الجزایری‌هایی وجود دارد که در فرانسه متولد شده‌اند اما والدین آنها الجزایری‌تبار هستند. آنها با این استدلال، اصرار دارند که این موضوع مهاجرت غیرقانونی حساب نمی‌شود.

منبع: یورونیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.