خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کره شمالی؛ اردوگاه آشویتس مسیحیان

کره شمالی یکی از ناامن‌ترین مناطق جهان برای زندگی مسیحیان به شمار می‌آید، حبس های طولانی مدت، سقط جنین اجباری، کشتار نوزادان و اعدام حاملین کتاب مقدس از جفاهای اعمال شده بر مسیحیان در این کشور کمونیستی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه Korea Future Initiative چاپ لندن طی گزارشی از شواهدی دال بر آزار و اذیت ایمانداران مسیحی در کره شمالی پرده برداشت. این روزنامه طی مصاحبه ای با ۱۱۷ نفر از شاهدان جفا بر مسیحیان در این کشور کمونیستی، با ۲۷۳ مورد نقض آزادی ها مذهبی روبرو شد که قربانیان این جفاها بین ۳ تا ۸۰ سال سن داشتند.

گرچه پیروان سایر ادیان نیز در کره شمالی تحت پیگرد هستند و در اردوگاه های «بازآموزی مجدد» نگهداری می شوند، اما شکنجه های بیشتری به دلایل ایدئولوژیک در قبال مسیحیان اعمال می شود.

در این تحقیق بیش از ۲۰۰ قربانی شناسایی شدند که به دلیل فعالیت های مذهبی و ارتباط با سایر ایمانداران مسیحی و یا فراهم کردن مکان مراسم عبادی و به اشتراک گذاشتن ایمانشان با دیگران تحت شکنجه و پیگرد قرار گرفتند. طبق گزارشها، روشهای مختلف شکنجه همچون خفه کردن، گرسنگی دادن، اجبار به خوردن غذای آلوده، بی خوابی دادن و ضرب و شتم شدید در زندانهای کره شمالی علیه مسیحیان اعمال شد.

یک زن مسیحی که پیشتر در کره شمالی زندانی بود در اینباره می گوید:”مردان را مثل سگ کتک می زدند بطوریکه از شدت درد همچون دیوانگان فریاد می زدند. گرچه زنان کمتر مورد ضرب و شتم قرار می گرفتند، اما مرا طوری زدند که پوستم پاره شد و دچار خونریزی شدید شدم افسران از من خواستند تا خونم را پاک کنم و سپس مجددن مرا کتک زدند.”

تنی چند از زندانیان نیز بودند که به جرم همراه داشتن کتاب مقدس یا جزوه های مسیحی اعدام شدند. حال آن که دیگران نیز در قفس های آهنین محبوس بوده و تنها خوراکی که در اختیار داشتند، سوپ آبکی بود. عده ای دیگر نیز به جرم قاچاق صفحاتی از کتاب مقدس از چین به کره شمالی برای درست کردن کتاب دعا، اعدام شدند.

در ادامه گزارش آمده است، یک مسیحی را فقط به جرم همراه داشتن کتاب مقدس در ملا عام و پیش چشم دستکم هزار نفر به تنه درختی بستند و تیرباران کردند. یکی از شاهدان دراینباره گفت:” آنقدر نزدیک بودم که می دیدم چطور گوشت تنش تکه پاره می شود.” وی همچنین گفت که یک نوکیش مسیحی دیگر را نیز در قفسی آهنی که توسط الکتریسیته حرارت داده می شد و از زمین فاصله داشت، انداخته بودند. معمولن هیچ کس بیش از سه یا چهار ساعت دوام نمی آورد، در نهایت این مرد خود را کثیف کرد و پیش از آن که مجدد توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گیرد، با جراحات شدید جان باخت.”

همچنین در این گزارش به ۳۲ مورد خشونت جنسی علیه زنان مسیحی اشاره شده است که منجر به سقط جنین آنان شد.

به عنوان مثال در یکی از اردوگاه های کار اجباری پس از زایمان زنان باردار مسیحی، نوزادان تازه متولد شده توسط نگهبانان با استفاده از نوارهای پلاستیکی یا گونی های پارچه ای خفه و آنها را به زباله دان می انداختند، سپس مادران نوزادان سقط شده را وا می داشتند تا فعالیت روزانه خود را درست روز پس از سقط جنین یا نوزاد و بدون اینکه مجالی برای دریافت مراقبت پزشکی و استراحت داشته باشند، از سر بگیرند.

ایل لیونگ جو، فعال حقوق بشر تبعیدی کُره ای که به نویسنده این گزارش اطلاعاتی مهمی را ارائه کرد، بیان داشت که در کره شمالی از خردسالی نقش دین در زندگی انسانها را پیش چشم کودکان بی اهمیت جلوه می دهند و مقام الوهیت را مختص به رهبر عالی رتبه  کره شمالی می کنند. سه نسل از خاندان کیم بر کره شمالی به شیوه‌ای مطلقه و خودکامه حکومت کردند که در آن بر طبق اصول کیش شخصیت رهبران کشور نیمه خدایانی مقدس هستند. هر کس که رهبران یا سیستم را زیر سؤال ببرد به زندان کار اجباری برده می‌شود و معمولن به حبس ابد متهم می‌شود. در برخی موارد با سه نسل از خانواده به زندان منتقل می‌شوند تا بذر “دشمنان ملت” به‌کلی از میان‌رود.

وی در ادامه افزود: “سرکوب، شکنجه و جنایت علیه مسیحیان در کره شمالی، یادآور نسل کشی یهودیان در اردوگاه آشویتس توسط آلمان نازی است.”

این فعال حقوق بشر گفت: “در هیچ جای دنیا شرایطی مشابه با زندان‌های کره شمالی وجود ندارد و وجود نداشته است. اوضاع زندان‌های سیاسی این کشور را می‌توان بالاترین سطح از قساوت و بی‌رحمی دانست که کل جمعیت زندان در ترس و ارعاب به سر می‌برند.”لیونگ جو تاکید نمود: “بایستی عاملین این جنایات شناسایی شده و مقامات کره شمالی پاسخگو باشند و ما نباید شهادتهای بازماندگان را در این گزارش فراموش کنیم که چگونه با مرگ در کره شمالی جنگیده و آن را مغلوب کرده اند. به اشتراک گذاشتن چنین اخباری از کره شمالی، حداقل کاریست که در حمایت از مسیحیان تحت جفا انجام می دهیم. “

به گزارش سازمان درهای باز، حدود ۱۰۰ میلیون مسیحی در کشورهای مختلف جهان به دلیل باورهای دینی خود مورد پی‌گرد و آزار قرار می‌گیرند که فشار و جفا بر مسیحیان در کره‌ شمالی همواره در صدر این این فهرست قرار دارد.

منبع: محبت نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.