خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهمیت دین در کشورهای مختلف + اینفوگرافیک

براساس نتیجه تحقیقات و نظرسنجی های مرکز مطالعات پیو از کشورهای مختلف؛ دین برای اکثر مردم آفریقا، خاورمیانه و آسیای جنوبی بسیار مهم است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در تحقیقاتی و نظرسنجی هایی که مرکز مطالعات پیو از کشورهای مختلف انجام داده، چهار معیار وابستگی به دین، اهمیت دین در زندگی، حضور در عبادتگاه ها و تکرار نمازها مورد سنجش قرار گرفته است. نتیجه نشان داده است دین برای اکثر مردم آفریقا، خاورمیانه و آسیای جنوبی بسیار مهم است.

درحالیکه برعکس برای شرق آسیا و اقیانوسیه بی اهمیت است. تنها ۱۸% مردم استرالیا دین را امری مهم میدانند. همچنین در ژاپن تنها۱۰٪ ، در چین تنها ۳٪ و در روسیه تنها ۱۶% مردم تمایل به دین دارند و عموم مردم غیرمذهبی هستند.

در آمریکای لاتین تنوع گسترده ای وجود دارد، در هندوراس ۹۰٪ دین را مهم می دانند اما در اروگونه تنها ۲۹٪ دین را عامل مهمی در زندگی خود می دانند.

اهمیت دین در کشورهای مختلف

در ایالات متحده ۵۳% مردم گفته اند دین برایشان مهم است اما در کانادا تنها ۲۷% علاقه به دین نشان داده اند. در بوسنی، گرجستان و رومانی حدودا نیمی ازمردم می گویند مذهب برایشان مهم است.

در ایران نیز ۷۸% مردم نقش دین را در زندگی خود مهم دانسته اند. در پاکستان ۹۴% و در مصر نیز اکثریت ۷۲% مردم دین را مهم می دانند.

منبع: کانال مرکز مطالعات خلیج فارس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.