خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تبعید به جزیره دورافتاده؛ مصیبت تازه آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش

گروهی از آوارگان روهینگیایی در بنگلادش به جزیره‌ دورافتاده‌ای تبعید شده‌اند که به گفته سازمان‌های حقوق بشری، با مشکلات امنیتی، بهداشتی و معیشتی گسترده‌ای روبرو خواهند شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، صدها پناهنده روهینگیایی در بنگلادش، امروز به یک جزیره دورافتاده در خلیج بنگال منتقل شدند. این در حالی است که نگرانی‌هایی درباره این انتقال اجباری و نگهداری آنها برای مدت نامحدود در این جزیره وجود دارد.

به گفته شهریار عالم، وزیر امور خارجه بنگلادش، یک کشتی حامل ۱۶۴۲ پناهجو در حال سفر به باسان چار ، جزیره‌ای در حدود ۴۰ کیلومتری ساحل شهر چیتاگونگ است.

دولت بنگلادش چند سال را برای ساخت سرپناه‌هایی برای انتقال ۱۰۰ هزار پناهجوی روهینگیا از اردوگاه کاکس بازار در مرز خود با میانمار به این جزیره صرف کرده است.

گروه‌های حقوق بشری و پناهجویان همواره نگرانی خود را نسبت به امنیت این جزیره خالی از سکنه و کم‌ارتفاع از سطح دریا ابراز کرده‌اند، زیرا این جزیره همواره در معرض طوفان‌ها و سیل‌های سهمگین قرار دارد.

به گزارش سی ان ان، دیدبان حقوق بشر شرایط این جزیره را ضعیف ارزیابی و اعلام کرده است پناهجویان در آنجا با کمبود دارو روبرو هستند. آنها همچنین نگرانند که این پناهجویان نتوانند از این جزیره خارج شوند و امرار معاش کنند یا به امکانات آموزشی دسترسی نداشته باشند.

همچنین مشخص نیست گروه‌های حقوق بشری قرار است چه نقشی در آنجا ایفا کنند. سازمان بین‌المللی پناهجویان در بیانیه‌ای، این اقدام دولت بنگلادش را «کوته‌بینانه و غیرانسانی» خوانده است که باید متوقف شود.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.