خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دگرخواهی زمینه‌ساز صلح جهانی است/ دوستی در کلیسای قسطنطنیه سابقه ای دیرینه دارد

رهبر کاتولیک های جهان:

پاپ فرانسیس با اشاره به تلاش نهادهای بین المللی برای ارتقای صلح جهانی گفت: درگیری ها متوقف نمی شود تا زمانی که همه مردم به آگاهی عمیق­ تری نسبت به مسئولیت ­های متقابل خود دست یابند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از واتیکان نیوز پاپ فرانسیس در مراسم مذهبی آندرو، پیامی را به پاپ مقدس، پاپ اعظم بارتلیوم اول، اسقف اعظم قسطنطنیه ارسال کرد و «نیکوکاری، خیرخواهی رسالتی و محافظت» سنت آندرو را یادآوری نمود که به گفته وی در این شرایط سخت و بحرانی، دلگرمی بزرگی محسوب می ­شود.

چالش­ های جهان ما

رهبر کاتولیک های جهان عنوان کرد: به همراه چالش ­های ناشی از پاندمی کنونی، بسیاری از نقاط جهان همچنان درگیر جنگ هستند و درگیری های مسلحانه جدیدی برای گرفتن زندگی زنان و مردان بی شماری انجام می ­شود.

وی افزود: تمام ابتکاراتی که نهادهای ملی و بین المللی با هدف ارتقای صلح اتخاذ کرده ­اند، مفید و ضروری است اما درگیری و خشونت هرگز متوقف نخواهد شد تا زمانی که همه مردم به آگاهی عمیق­ تری نسبت به مسئولیت ­های متقابل خود در مقام خواهر و برادری با یکدیگر دست یابند.

وظیفه اصلی کلیسا

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی کلیساهای مسیحی به همراه سایر سنن مذهبی، ارائه نمونه‌ای از گفتمان، احترام متقابل و همکاری عملی است.

پاپ فرانسیس ضمن ابراز قدردانی و سپاسگزاری خود نسبت به خداوند، گفت که خود او این اخوت را مستقیم و از سرچشمه اصلی تجربه نموده است.

وی در پیام خود اذعان کرد: تمایل به نزدیکی و تفاهم هرچه بیشتر در میان مسیحیان، قبل از اینکه کلیسای کاتولیک و دیگر کلیساها خود را درگیر گفتگو کنند، در کلیسای مقدس قسطنطنیه به وضوح دیده می ­شد.

پاپ فرانسیس مطرح کرد: این موضوع را می ­توان به وضوح در بیانیه اسقف اعظم قسطنطنیه خطاب به کلیساهای سراسر جهان، دقیقا صد سال پیش مشاهده کرده و به گفته وی امروزه همچنان این موضوع مهم است.

رهبر کاتولیک های جهان بیان کرد: خدا را شاکریم که روابط میان کلیسای کاتولیک و اسقف اعظم قسطنطنیه، طی قرن گذشته بسیار بیشتر شده است، ما همچنان آرزو می ­کنیم که هدف برقراری ارتباط کامل از طریق شرکت در همان محراب مراسم شکرگزاری برآورده شود.

پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس و اسقف اعظم قسطنطنیه

وی با اذعان به این موضوع که موانع همچنان بر سر راه وحدت باقی مانده اند، اظهار کرد: اطمینان دارم با همقدم شدن در راستای روابط دوستانه و دنبال کردن گفتگوی الهیات به این مهم دست خواهیم یافت.

پاپ فرانسیس در پایان خاطرنشان کرد: ایمان و امیدواری نتیجه ایمان مشترک ما به عیسی مسیح(ع) است که توسط خداوند فرستاده شده تا همه مردم را یک موجودیت واحد ببخشد و سنگ بنای کلیسای مقدس و معبد مقدس واحد خداست و هر کدام از ما مطابق با منشا خاص یا خدمت خاص خودمان که توسط روح القدس به ما اعطا شده است، سنگ ­های زنده سازنده آن هستیم.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.