خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا روحانیان برای رفع تردیدها درباره پذیرش واکسن کرونا گام برخواهند داشت؟

برای دینداران دوران پاندمی ویروس کرونا مانند مثل‌ها و داستان‌های اخلاقی و آموزنده‌ای است که در تاریخ ادیان بزرگ جهان طرح شده‌است.

ردنا (ادیان نیوز) – بیماری طاعون جهان را می‌گیرد، زمین را ویران می‌کند، مردم را بیمار می‌کند، ساختارهای اجتماعی مربوط به بقا را تقویت می‌کند و سختی و تلخی بر عشق و مراقبت‌ورزی پیروز می‌شود. در چنین شرایطی، تولید واکسن می‌تواند مانند معجزه باشد، چراکه از دیدگاه ایمانی، انسان از طریق خرد و خلاقیت توانسته‌است واکسنی را در سایه قدرت و شفقت نامحدود خداوند تولید کند.

در دوران شیوع آبله در قرن‌های ۱۸ و ۱۹، روحانیانی چون “کاتون متر” در ترغیب امریکایی‌های بوستون و نیویورک برای پدیرفتن واکسیناسیون بسیار مؤثر عمل کردند. بنابراین، این بار نیز رهبران دینی می‌توانند نقش مهمی در پایان‌دادن به پاندمی ویروس کرونا ایفا کنند.

استفاده انبوه واکسن جدید برای برخی در سراسر جهان با ترس، بی‌اعتمادی و اخلاف نظر به چالش کشیده شده‌است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ممکن است فقط ۵۰ درصد امریکایی‌ها پدیرای دریافت واکسن باشند. بسیاری در این موضوع تردید دارند که چگونه واکسنی به این مهمی با این سرعت تولید شده‌است؟

به نظر می‌رسد شواهدی که دانشمندان برای واکسن جدید ارائه خواهند داد، برای قانع کردن همه امریکایی‌ها مؤثر نیست. چراکه زبان علمی نمی‌تواند مردم را گرد یک هدف مشترک جمع کند، به ویژه هنگامی که تردید مردم چنین طولانی و قدرتمند باشد.

بنابراین رهبران دینی، کسانی هستند که می‌توانند گام‌هایی را برای خنثی کردن این تردید بردارند. تلاش آنها در چند مرحله باید انجام شود: روحانیان باید ابتدا درباره واکسن کرونا آموزش ببینند، از توصیه‌های متخصصان بهداشت و سلامت محلی بهره‌مند شوند و سخنان مردم را برای درک نگرانی‌های آنان بشنوند. همچنین آنها باید برای تهیه امکانات لازم مانند حمل و نقل و هزینه‌های مربوط به واکسن تلاش کنند. در مرحله نهایی خود روحانیان نیز باید برای کسب اعتماد مردم، واکسن دریافت کنند.

اهمیت حضور رهبران مذهبی در این مرحله از گرفتاری در سراسر دنیا در این است که برای رسیدن به امر نیک و حقیقت، رهبران مذهبی باید پیشرو باشند تا مردم نیز انها را دنبال کنند.

منبع: دین آنلاین

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.