خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازداشت ۴ مسیحی در چین به دلیل فروش کتاب مقدس صوتی

مقامات چینی چهار مسیحی را به جرم فروش کتاب مقدس صوتی به عنوان بخشی از پویش دولتی جهت ریشه کن کردن پورنوگرافی و انتشارات غیرقانونی دستگیر کردند. اکنون این مسیحیان با مجازات سنگین زندان روبرو هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از مجله آزادی مذهبی (Bitter Winter‌ )، این چهار مسیحی با نام های فو ژوانژوان، دنگ تیانیونگ، هان لی و فنگ قونهاو در شرکتی به نام «Life Tree Culture Communicati»، که در سال ۲۰۱۱ در استان گوانگدونگ تاسیس شد، کار می ­کردند. آن ها یونیت ­های الکترونیک را که روی آنها کتاب مقدس از قبل بارگذاری شده بود می فروختند. در دوم ژوئیه به اتهام عملیات تجاری غیرقانونی بازداشت شدند.

به نقل از سازمان بین المللی مسیحیان، این چهار نفر جلسه دادگاه دیگری در تاریخ ۹ دسامبر دارند. مقامات به دنبال مجازاتی سخت برای متهمین هستند؛ مجازات پیشنهادی برای فو، پنج سال زندان، برای دنگ به عنوان سرپرست شرکت، سه سال زندان و پرداخت جریمه نقدی، برای فنگ به عنوان تکنسین سه سال زندان و پرداخت جریمه نقدی است، و هان، به عنوان حسابدار، محکوم به ۱۸ ماه زندان و پرداخت جریمه نقدی شده است.

شورای بین‌المللی کریکت (ICC) خاطر نشان می ­کند که این شرکت به صورت قانونی تاسیس شده است، اما اگر دولت چین بخواهد شما را مجرم جلوه دهد، نیازی به دلیل ندارد!

حکم های سنگین علیه این مسیحیان برای ترساندن مسیحیان دیگر نیز به کار رفته است، بنابراین آنها جرات فروش کتاب مقدس را ندارند و در کلیساهای تحریم شده توسط دولت حضور نمی یابند.

چنین اتفاقاتی در چین غیر معمول نیست؛ جایی که اعمال مذهبی خارج از گروه­ های تحت حمایت دولت به شدت کنترل می ­شود.

اخیرا یک مسیحی در گوانگدونگ به Bitter Winte‌ گفت که پلیس از او بازجویی کرده است، زیرا یک پخش کننده صوتی کتاب مقدس را به صورت آنلاین خریداری کرده بود.

Bitter Winter گزارش داد: پلیس اطلاعات شخصی مسیحی مورد نظر را در لیست فروش شرکت پیدا کرده بود. آنها خانه او را جستجو کردند و بارها و بارها از او در مورد محل پخش کننده بازجویی کردند.

در ژیانگ، یک مسیحی دیگر به دلیل خرید چندین پخش کننده صوتی کتاب مقدس مورد تحقیق قرار گرفت و به او گفته شده است که دیگر آنها را میان مسیحیان توزیع نکند.

در آوریل ۲۰۱۸، دولت چین مانع از فروش نسخه ­های کتاب مقدس توسط خرده فروشان آنلاین شد. از نظر قانونی، کتاب مقدس فقط می ­تواند توسط آژانس ­های مورد تأیید دولت توزیع شود.

از آن زمان، سرکوب کتاب مقدس و ادبیات مذهبی افزایش یافته است. در ماه سپتامبر، یک مالک مسیحی- چینی کتاب فروشی آنلاین به دلیل مشارکت در کاری که رژیم کمونیست آن را عملیات تجاری غیرقانونی نامید، به هفت سال زندان و پرداخت جریمه نقدی ۳۰هزار دلاری محکوم شد.

Open Doors‌ چین را در رتبه ۲۳ در میان ۵۰ کشوری که مسیحی بودن در آن ها دشوار است، قرار داده است. این سازمان غیرانتفاعی خاطر نشان کرد: اگر کلیساها بیش از حد گسترش یابند، بیش از حد سیاسی شوند و یا از مهمان خارجی دعوت به عمل آورند، تهدید تلقی می ­شوند.

با وجود آزار و اذیت ها، مسیحیت در چین در حال رشد است. بر اساس اتحاد انجیلی جهانی، کلیسای پروتستان از ۱.۳ میلیون عضو در سال ۱۹۴۹ به حداقل ۸۱ میلیون عضو رسیده است. به همین ترتیب اعضای کلیسای کاتولیک در همین دوره ۵۰ ساله از سه میلیون به ۱۲ میلیون نفر رسیده است.

توماس شیرماخر، رئیس جدید WEA‌ در مصاحبه ­ای با Christian Post، گفته بحران آزادی مذهبی در سراسر جهان وجود دارد و قول داد که اقداماتی در راستای همبستگی بسیار نزدیکتر میان کشورهایی که آزادی مذهبی بیشتری در آن­ها وجود دارد و کشورهایی که مسیحیان در آن­ها تحت فشار هستند ایجاد شود.

وی افزود: بسیاری از مسیحیان تحت آزار و شکنجه گمان می ­کنند فراموش شده اند، در حالی که اینگونه نیست. ما در طول روز عبادت نیز به یاد آنها هستیم، اما آنها این را نمی ­دانند. بسیاری از آنان احساس می­ کنند که فراموش شده اند. اما کار در راستای همبستگی با معتقدین مذهبی در برنامه کاری من قرار دارد.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.