خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش پیروان کتاب مقدس در کره شمالی علی رغم شکنجه‌های دولتی

بر اساس گزارش جدیدی که شرایط آزادی مذهبی را در پادشاهی هرمیت بررسی می ­کند، درصد شهروندان کره شمالی که علی رغم آزار و اذیت­ های شدید، تحت تاثیر کتاب مقدس قرار می­ گیرند، به طور مداوم در حال افزایش است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از christianpost، مقاله سفید سالانه (مربوط به آزادی مذهبی) از مرکز بانک اطلاعاتی حقوق بشر کره شمالی دریافت تعداد افرادی که در کره شمالی اظهار داشته اند تجربه دیدن کتاب مقدس را دارند، از سال ۲۰۰۰ سالیانه ۴% افزایش داشته است.

قبل از سال ۲۰۰۰، فقط ۱۶ نفر ادعا می ­کردند که کتاب مقدس را دیده اند. پس از سال ۲۰۰۰ حداکثر ۵۵۹ پناهجو گفتند که کتاب مقدس را دیده اند. حتی اگر نشر مذهبی در این کشور منزوی ممنوع باشد.

با وجود داده ­های محدود، NKDB (حقوق بشر کره شمالی) مطالعات خود را در زمینه آزار و اذیت ­های مذهبی در سال ۲۰۰۷ آغاز نمود. این گروه در نظرسنجی امسال، اطلاعاتی را از ۱۲۳۴ نفر و ۱۴۱۱ مورد آزار و اذیت مذهبی جمع آوری نمود.

آخرین گزارش نشان داد تعداد پاسخ دهندگانی که ممنوعیت فعالیت مذهبی را تصدیق کرده اند، بین سال ­های ۲۰۰۷ و ۲۰۲۰ ثابت باقی مانده است.

زمانی که از میزان مجازات فعالیت­ های مذهبی سوال شد، ۴۶.۷% پاسخ دهندگان اظهار داشتند که آنها باید به زندان بروند. حدود ۳۸.۶% افراد نیز گفتند از مجازات ­ها اطلاعاتی ندارند زیرا آنان چیزی در مورد دین نمی ­دانند.

افزایش آزار افراد مرتبط با مسیحیت با دستور «اون»

بنا به اعلام مرکز حقوق بشر کره شمالی، پس از صدور دستور کیم جونگ اون در آوریل سال ۲۰۱۴ مبنی بر دستگیری افرادی که با مسیحیت مرتبط هستند، آزار و اذیت های مذهبی افزایش یافته است.

از آن زمان، نیروهای امنیتی فعالانه به دنبال پیروان مذهبی، حتی در داخل چین هستند. در این گزارش آمده است که کارمندان بخش امنیت ملی، اداره کل شناسایی و سفارت در چین برای دستگیری افرادی که تماس یا ارتباطی با مسیحیت داشتند، بسیج شده اند. این گزارش همچنین شهادت چندین پناهجوی کره شمالی را نیز به اشتراک گذاشته است.

یکی از پناهجویان که در کره جنوبی زندگی می ­کند، داستان آشنای ناشناسی را بازگو کرد که به دلیل اعتقادات مسیحی خود کشته شد.

وی گفت: زمانی که ما در کره شمالی زندگی می­ کردیم، نمی ­دانستیم که او اعمال مذهبی انجام می ­دهد. با این حال زمانی که به خانه برگشتم، شنیدیم او کشته شده است.

وقتی پرسیدم او چرا فوت کرد، به من گفتند او به تنهایی در شهری دستگیر شد که کل خانواده در آن اعمال مذهبی انجام می ­دادند و آنجا را ترک نموده بودند. شنیدم که او رنج می ­برد و تا لحظه مرگ دعا کرد. وی به مسیحیت اعتقاد داشت و به خدا ایمان داشت. وی در بخش امنیت سیاسی استان مورد تحقیق قرار گرفت و شنیدم تا زمانی که دچار خونریزی شود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. آنها حتی به او یک قطره آب نمی ­دادند و کل بدن او خشک شد و مانند یک سگ رنج برد و مرد.

گزارش NKDB‌ تاییدی بر گزارش های قبلی در خصوص محدودیت های آزادی مذهبی در کره شمالی است که به عنوان بدترین آزاردهنده مسیحیان در لیست جهانی Open Door‌ ایالات متحده دیده می­ شود.

گزارش اخیر «Londan-based Korea Future Initiative»‌، بیش از ۲۰۰ مسیحی که به جرم اعمال مذهبی، فعالیت­های مذهبی در چین، داشتن اشیای مذهبی، تماس با اشخاص مذهبی، حضور در یک مکان عبادی و اشتراک گذاری عقاید مذهبی مجازات شده اند را شناسایی کرد.

شکنجه سخت مسیحیان در کره شمالی

در چندین مورد، زندانیانی که با کتاب مقدس یا جزوه ­های مذهبی دیده شده ­اند توسط یک تیم تیراندازی اعدام شدند، در حالی که دیگران در قفس ­های برقی حبس شده و از سوپ آبکی تغذیه کرده اند. عده ای دیگر نیز به دلیل قاچاق صفحات مقدس از کشور چین، برای ساخت کتابهای دعا در کره شمالی، اعدام شده اند.

در یک نمونه، قربانی که کتاب مقدس را در اختیار داشت، در حضور بیش از هزار نفر در ملا عام اعدام شد. مقتول را به ستون چوبی بستند و توسط تیم شلیک MPS‌ اعدام شد. یکی از شاهدان به KFI‌ گفت: من دیدم که چگونه گوشت بدن شخص کنده شده و ریخت. این موضوع نشان می ­دهد که چقدر نزدیک بودم.

ادعا می ­شود مرد دیگری که به مسیحیت گرویده بود، در یک قفس فلزی که فقط سه فوت ارتفاع و چهار فوت عرض داشت، زندانی شد.

وی به KFI‌ گفت: در چهار طرف میله ­های فولادی وجود داشت که با جریان برق گرم می ­شدند. معمولا زندانیان سه یا چهار ساعت در قفس دوام آوردند، اما من ۱۲ ساعت آنجا نشستم و دعا خواندم. من مدام از خدا خواستم تا مرا نجات دهد.

این مرد سرانجام خود را خاک کرد و قبل از اینکه توسط نگهبانان مورد ضرب و شتم قرار گیرد، از دنیا رفت.

کشیش اریک فولی سخنگوی شهدای کره (کسانی که به دلیل اعتقادات خود کشته شده اند) و متهم به انتشار بالون­ های کتاب مقدس (Bible balloons) در کره شمالی هستند، گفت که علی رغم سرکوب دین، خدا راه­ هایی برای ورود کتاب مقدس به کره شمالی ایجاد کرده است. وی گفت: ما از راه­ های گشایش او شگفت زده شده ایم. دعا کنید تا خداوند مورد ستایش قرار گرفته و تکریم شود.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.