خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سه دیدگاه متفاوت بهائیت در مورد «ابن الانسان»

به گزارش ادیان نیوز؛ حجت‌الاسلام مجید حیدری‌فر در کمیسیون «مهدویت و چالش‌های سیاسی» و در مقاله‌ای با عنوان «نقد نگاه موعودگرایانه بهائیت در مفهوم ابن الانسان بر اساس متون ادیان» اظهار کرد: بهائیت فرقه‌ای است که حدود ۲۰۰ سال قبل به وجود آمد و به دنبال اثبات مهدویت برای علی محمد شیرازی بوده است.

وی افزود: تطبیق آموزه‌های اسلامی با ادعاهای شخصی، شیوه بهایی‌ها برای تحقق اهدافشان است و در این زمینه به موارد متعدد تاریخی استناد می‌کنند.

این پژوهشگر حوزه مهدویت با بیان اینکه ابن الانسان از آموزه‌هایی است که در عهد عتیق و عهد جدید به آن اشاره شده است گفت: یهودی‌ها معتقدند ابن الانسان همان مسیح است و مسیحی‌ها نیز همین عقیده را دارند با این تفاوت که عیسی(ع) در روز پایانی جهان باز خواهد گشت.

وی ادامه داد: در اسلام هم دو دیدگاه در مورد ابن الانسان دیده می‌شود که مهمترین آن، دیدگاه سید بن طاووس و منطبق با مهدی موعود(عج) است.

حجت‌الاسلام حیدری‌فر خاطرنشان کرد: در بهاییت سه دیدگاه در مورد ابن الانسان وجود دارد؛ نخست پیامبرنما بودن آن که حضرت محمد(ص) را ابن الانسان می‌داند، عباس افندی هم علی محمد باب را به این مقام معرفی کرده و دیدگاه سوم هم مربوط به شوقی افندی است که مفهوم ابن الانسان را با شخص حسین علی نوری تطبیق کرده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.