خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تعلیق حساب توئیتری روزنامه‌نگار معترض به تخریب مسجد بابری

توییتر حساب کاربری یک روزنامه نگار معروف هندی را به دلیل اعتراض به تخریب مسجد بابری تعلیق کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزتوئیتر متهم است که با تعلیق‌ حساب کاربری سلیل تریپاتی روزنامه‌نگار معروف هندی او را سانسور کرده است. 

تریپاتی در آخرین توئیت خود به مناسبت سالگرد ویران‌کردن مسجد بابری به دست هندوهای تندرو، به محدودشدن آزادی‌های مذهبی در هند اعتراض کرده بود.

انجمن قلم آلمان از تعلیق حساب کاربری این روزنامه‌نگار که رئیس دوره‌ای کنونی این انجمن نیز هست اظهار ناخرسندی کرد.

یک گروه راست ملی‌گرای هندو که خود را ارتش سایبری (دشی آرمی) مینامد با ۲۶هزار فالور در توئیتر بعد از به تعلیق درآمدن حساب کاربری این روزنامه‌نگار ان را یک پیروزی بزرگ نامیده است. این گروه اخیرا از سوی یکی از رهبران تندرو حزب حاکم هند به‌دلیل قلع‌وقمع مخالفان دولت هند در فضای مجازی ستوده شده بود.

تریپاتی که متولد بمبئی است و در نیویورک بزرگ شده است با انتشارات بزرگ جهان همکاری داشته و هم‌اکنون ویراستار انتشارات مینت و کاروان است و در هر فرصتی از ملی‌گرایی هندوها انتقاد کرده است.

وی اخیراً در مقاله‌ای منتشر شده در مجله فارن پالسی با عنوان “چرا هند کشور متفاوتی است”، درباره نابودشدن دموکراسی در دولت راست‌گرای فعلی هند هشدار داده است. یکشنبه گذشته سالگرد ویران‌شدن مسجد بابری در هند به دست ملی‌گرایان افراطی هندو در سال ۱۹۹۲ است. تریپاتی در ویدیویی که در توئیتر به اشتراک گذاشت شعری از خود درباره ویرانی این مسجد خوانده بود. در این شعر به استقلال هند و شورش‌های مذهبی سال ۲۰۰۲ در گجرات که در آن بیش از هزار نفر عمدتاً از بین مسلمانان کشته شده بودند اشاره شده بود.

حساب کاربری تریپاتی اندکی بعد از این پست به حالت تعلیق درآمد.

توئیتر در بیانیه‌ای اعلام کرد حساب کاربری تریپاتی به دلیل نقض سیاست‌های توئیتر به حالت تعلیق در آمده است تریپاتی در گفتگو با گاردین گفت سیاست‌های تصمیم‌گیری توئیتر به‌شدت مبهم و دلبخواهی است. توئیتر فضایی انحصاری است که توهم فضایی عمومی را ایجاد کرده است که به‌وضوح چنین نیست. توئیتر به دلخواه درباره آزادی بیان و حقوق بشر تصمیمم می‌گیرد درحالی‌که نه تخصص آن را دارد و نه ظرفیتش را.

برخی از نویسندگان سرشناس هند و وکلا و روزنامه‌نگاران خشم خود را درباره این تعلیق بیان کردند و این اقدام توئیتر را سانسور و نقض آزادی نامیدند.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.