خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اردوغان با انتشار پیامی عید حنوکا را به یهودیان سراسر جهان تبریک گفت

اردوغان: ترکیه با فرهنگ غنی خود که از تسامح و خوشبینی نشات می گیرد و به عنوان وارثان تمدن قدیمی که تفاوت‌ها را غنا می‌بیند، نمونه‌ای برای دیگر کشورهای جهان تشکیل می‌دهد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از TRT، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که ترکیه با فرهنگ غنی خود که از تسامح و خوشبینی نشات می گیرد و به عنوان وارثان تمدن قدیمی که تفاوت‌ها را غنا می‌بیند، نمونه‌ای برای دیگر کشورهای جهان تشکیل می‌دهد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار پیامی ”عید حنوکا” را به هموطنان یهودی خود و همچنین پیروان این دین در سراسر جهان تبریک گفت.

اردوغان با تأکید بر اینکه هر کسی که در ترکیه زندگی می‌کند ، صرف نظر از مذهب، زبان و قومیت و بدون هیچ گونه تبعیضی آزاد است که اعتقادات و آیین‌های دینی خود را آزادانه اجرا کند و به عنوان دولت ترکیه به این امر اهمیت زیادی قایل هستند، گفت: با همین رویکرد طی ۱۸ سال اخیر اصلاحات مختلفی در ترکیه را انجام دادیم و تمام موانع پیش روی آزادی‌های دینی و فکری را برداشتیم.

اردوغان افزود: در کشور ما هیچ کس به دلیل اعتقادات دینی یا طرز پوشش خود با تبعیض مواجه نمی‌شود و ما برای تقویت این شرایط در کشور مصمم هستیم. در زمانی که یهودی ستیزی، اسلام هراسی و بیگانه ستیزی همانند طاعون در حال گسترش است، ترکیه با فرهنگ غنی خود که از تسامح و خوشبینی نشات می‌گیرد و به عنوان وارثان تمدن قدیمی که تفاوت‌ها را غنا می‌بیند، نمونه‌ای برای دیگر کشورهای جهان تشکیل می‌دهد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.