خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۳۰ مسیحی توسط یک گروه تروریستی در کنگو کشته شدند

گروه تروریستی موسوم به «نیروهای هم‌پیمان دموکراتیک» در یک رشته حملات به چند روستای جمهوری دموکراتیک کنگو دست کم ۳۰ مسیحی را به قتل رسانده و به ده زن و دختر جوان تجاوز کرده و عده ای را نیز در داخل کلیسا به گروگان گرفتند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گروه نیروهای هم‌پیمان دموکراتیک» که یک گروه تروریستی متحد با داعش است به پنج روستا در استان کیووی شمالی در شمال شرق کنگو، بین تاریخ بیستم نوامبر و سوم دسامبر حمله کردند.

آنها که به اسلحه سرد و گرم مسلح بودند در هر پنج روستا به کلیساها حمله کردند.

گروه «نیروهای هم‌پیمان دموکراتیک» تحت رهبری موسی بالوکو‌ در دو سال گذشته تبدیل به فعال ترین گروه تروریستی در کنگو‌ شده و به طور مرتب به قتل، تجاوز، گروگان گیری، برده داری و شستشوی مغزی مردم محلی دست می زند.

فعالیت های این گروه از اکتبر ۲۰۱۹ وقتی ارتش کنگو حملاتی را به پایگاه های این گروه در جنگل های اطراف شهر بنی ترتیب داد افزایش یافته است. این گروه در مناطق روستایی به صورت مشخص فقط به مسیحیان حمله می کند که ۹۵٪ جمعیت را تشکیل می دهند. در سپتامبر امسال این گروه به جنایات مشابهی در استان ایتوری دست زد که به کشته شدن پنجاه و هشت نفر انجامید. همینطور در اواخر اکتبر در شمال استان کیوو در حملاتی مشابه بیست نفر کشته و عده بیشتری ربوده شدند.

بر اساس آمارهای موسسه امنیت کیوو این گروه تروریستی از سال دوهزار و هفده ۵۳۶۱ نفر را گروگان گرفته و ۳۹۷۱ نفر را به قتل رسانده است.

محبت نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.