خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه اهالی قطیف در محکومیت جنایت‌های آل سعود علیه شیعیان

به دنبال یورش اخیر نیروهای سعودی به منطقه شیعه نشین العوامیه و تخریب مسجد شیعیان، اهالی قطیف با صدور بیانیه‌ای این جنایت‌های رژیم آل سعود را محکوم کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اهالی منطقه شیعه نشین قطیف در عربستان سعودی تجاوزات آل سعود علیه شیعیان از جمله آوارگی، تبعید اجباری تخریب اماکن مقدس، بازداشت علما و فعالان و هتک حرمت مقدسات را محکوم کردند.

مردم قطیف در بیانیه‌ای تاکید کردند، آنچه از جنایت‌های مقامات سعودی علیه شیعیان اتفاق می‌افتد یک تجاوز جنایتکارانه با هدف نابودی دین و هویت قطیف به بهانه ادعای توسعه این مناطق است.

در این بیانیه آمده است، آیا تخریب مساجد و ساختن مراکز رقص و تفریحات نامتعارف توسعه است؟

اهالی قطیف در این بیانیه همچنین جنایت مقامات سعودی در حمله به منطقه العوامیه و تخریب ده‌ها منزل و مساجد و حسینیه برای بر پایی مراکز رقص و سرگرمی در آنجا را محکوم کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است این روزها رژیم آل سعود در تلاش است با سناریو پردازی‌های دروغین موج جدیدی از اتهام زنی علیه علما و بازداشت شدگان از اهالی منطقه شیعه‌نشین قطیف و الاحساء را آغاز کند که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

روز سه شنبه نیروهای امنیتی سعودی بدون هشدار قبلی مسجد «امام حسین» (ع) در محله «الزاره» در جنوب العوامیه را به محاصره کامل خود درآورده و به دنبال آن با تعصب و طائفه‌گرایی هر چه تمام‌تر به طور غیرمنتظره مسجد را ویران کردند.

این اقدام تنش‌زا از سوی مقامات سعودی نمایانگر رویکرد نژادپرستانه آل سعود علیه مخالفان خویش است، به ویژه با توجه به اینکه این مسجد در گذشته مقر شیخ شهید «نمر باقر النمر» بود که در آن امامت جماعت نمازگزاران را برعهده داشت و آنها را به سوی حق هدایت و راهنمایی می‌کرد.

اقدام اخیر مقامات نظامی و امنیتی سعودی بیرون راندن اهالی محله ” المسوره” در العوامیه از خانه و کاشانه‌شان و انهدام کامل این محله توسط نیروهای سرکوبگر سعودی را در اذهان تداعی کرد که طی آن مقامات این رژیم بیش از ۴۸۸ ساختمان مسکونی و تجاری متعلق به مردم را به زور تصاحب کردند و خانواده‌ها را از این شهرک و حومه قبرستان آن کوچ دادند.

منبع: تسنیم

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.