خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأیید واکسن کرونا از سوی انجمن پزشکان مسلمان انگلیس

همزمان با انتظار مردم جهان برای واکسن بیماری همه‌گیر کرونا، انجمن پزشکان مسلمان انگلیس، یکی از واکسن‌های تولیدی را برای جوامع مسلمان تأیید کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، انجمن پزشکان مسلمان بریتانیا (BIMA) در بیانیه‌ای اعلام کرد: واکسن کرونایی را که به طور مشترک از سوی دو شرکت فایزر و بایوان‌تک تولید شده است، تأیید می‌کند.

این بیانیه BIMA پس از مشورت با متخصصان بهداشت و درمان مسلمان، دانشمندان اسلامی و نهادهای نمایندگی از سراسر انگلستان صادر شد.

این انجمن اعلام کرد: با توجه به اطلاعات موجود، توصیه می‌شود که این واکسن به افراد واجد شرایط در معرض خطر در جوامع مسلمان تزریق شود.

BIMA همچنین تأیید کرد که هیچ محصول حیوانی در این واکسن وجود ندارد و از سلول‌های حیوانی نیز استفاده نشده است. واکسن فایزر _ بایو‌ان‌تک اخیراً از سوی مقامات وزارت بهداشت انگلیس تأیید شده است. طبق اعلام این انجمن همه واکسن‌ها به طور مستقل بررسی می‌شوند.

از سوی دیگر علمای برخی از تأثیرگذارترین نهادهای اسلامی در انگلیس فتوا داده‌اند که این واکسن جدید، حلال است. این فتوا از سوی یوسف شبیر و مفتی شبیر احمد از دارالعلوم بلکبرن، مفتی محمد طاهر از دارالعلوم بری (Bury) و مولانا کالینگال ریاض مشاور وزارت بهداشت انگلیس امضا شده است.

آنها اعلام کردند: ما با شرکت فایزر تماس گرفتیم و اطلاعات مربوط به ترکیب مواد اولیه واکسن را درخواست کردیم که در اختیار ما گذاشتند. با توجه به اینکه در این واکسن از فرآورده‌های حیوانی استفاده نشده حلال است.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.