خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پژوهشی متفاوت در عرصه شناخت فرقه ها

دبیر کتاب سال فرق و ادیان مطرح کرد؛

حجت‌الاسلام گودرزی گفت: اثر استاد حاجی آقازاده یکی از دغدغه‌های دهه ۸۰ مفام در مبارزه با فرقه‌های انحرافی بود که به خوبی توانسته این مساله را واکاوی کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام گودرزی، دبیر کتاب سال فرق و ادیان در مراسم رونمایی از کتاب «نگرش روش شناسانه به فرقه‌ها» با تشکر و قدردانی از خبرگزاری رسا در همکاری با مجموعه مفام و همچنین با تقدیر از مجاهدت‌های حجت‌الاسلام حاجی آقازاده، نویسنده کتاب گفت: امروز در این جلسه از مجاهدت‌های بزرگ حجت‌الاسلام حاجی آقازاده در عرصه مبارزه با جریان‌های انحرافی باید تجلیل به‌عمل آورد.

وی افزود: ما افراد زیادی را داریم که در حوزه‌های مختلف فرق و ادیان مشغول به فعالیت هستند؛ اما کمتر کسی را پیدا می‌کنید که شامل ابعاد وسیع در جریان مبارزه با فرقه انحرافی باشد. استاد حاجی آقازاده در حوزه‌های مختلف و فعالیت‌های مختلف هم تخصص داشتند و هم قلم زدند و هم در عرصه تبلیغی نقش آفریده‌اند و در حال حاضر مشغول به تربیت شاگرد هستند.

دبیر کتاب سال فرق و ادیان با تجلیل از زحمات مؤلف کتاب ابراز داشت: امروز علاوه بر تجلیل از استاد حاجی آقازاده می‌خواهیم یکی از تألیفات ایشان را رونمایی کنیم. محتوای این تألیف یکی از دغدغه‌های دهه ۸۰ مفام در مبارزه با فرقه‌های انحرافی بود.

وی ادامه داد: در آن زمان زحمات و مطالعات اعضا به جایی نرسیده بود که بخواهد در قالب یک تألیف مستقل، رونمایی شود؛ ولی با تلاش‌های آقای حاجی آقازاده امروز شاهد این اثر بدیع هستیم.

حجت‌الاسلام گودرزی به بیان ویژگی‌های اثر پرداخت و عنوان کرد: این تألیف ناظر به یک مسأله اتفاق افتاده و این مسئله مورد دغدغه ما بوده که آیا همه فرقه‌ها و روش‌های مشترکی برای جذب و نگهداری اتباع خودشان دارند یا نه و توضیح داده شده این روش‌های مشترک چیست؛ پس اولین ویژگی این اثر کاربردی بودن آن است.

وی ادامه داد: اثر حاضر یک اثر بدیع و نو در نفد فرقه‌ها است؛ چرا که کتاب‌های زیادی در مورد فرقه‌ها وجود دارند که تنها به اکتفای تاریخچه و نقد آن‌ها اکتفا کرده‌اند و از این جهت که این کتاب به روش شناسی جذب و تثبیت و خروج افراد از فرقه‌ها پرداخته، یک اثر نوع و بدیع به حساب می‌آید.

دبیر کتاب سال فرق و ادیان در پایان با اشاره به ویژگی شناخت عمیق حجت‌الاسلام حاجی آقازاده درباره ادیان اظهار داشت: کسی می‌تواند ادعا کند که فرقه‌ها را می‌شناسد که به قول جبهه و جنگ در خط مقدم پوتین پاره کرده باشد و این استاد در طول ۱۵ یا ۱۶ سال فعالیت خود و همنشینی با فرقه‌های مختلف توانسته این کتاب را تألیف کند.

منبع رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.