خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۵ حقیقت اعتقادی درباره گروه آتشین مجلس آمریکا

بازگشت جوخه چهارنفره؛

«Squad» یک گروه از مذاهب و اقوام متنوع است که اعضای آن عبارتند از : الکساندریا اوکاسیو؛ از نیویورک، معروف به AOC و کاتولیک. آیانا پرسلی؛ از ماساچوست و باپتیست. ایلان عمر از مینه سوتا و راشیدا طلایب از میشیگان که مسلمان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از Religionnews، چهار عضو «Squad»، یک گروه متشکل از نمایندگان زن دموکرات ایالات متحده که نخستین بار در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده بودند، دوباره انتخاب شدند؛ آنها اغلب در شبکه­ های اجتماعی و تجمعات، توسط دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار می ­گیرند. هر چهار نفر می گویند ایمان آنها گویای سیاستشان و سیاست ­هایی که مورد تایید و حمایت آنها هست، می ­باشد.

پنج حقیقت اعتقادی از گروه Squad :

۱. Squad‌ منعکس ­کننده گرایش ­های بزرگ مذهبی در ایالات متحده است

دو حزب اصلی به طور فزاینده ­ای در خصوص مسائل دینی اختلاف نظر پیدا کرده ­اند. بر اساس تحقیقات پیو، حدود دو سوم (۶۳%) رای دهندگانی که جمهوری خواه هستند یا به حزب جمهوری خواه تمایل دارند، مسیحیان سفیدپوست هستند، در حالی که ۷۹% درصد جمهوری خواهان مسیحی هستند.

دموکرات ­ها از تنوع بیشتری برخوردارند؛ فقط حدود نیمی از آنها (۵۲%) مسیحی (متشکل از ۲۶% مسیحیان رنگین پوست) هستند. ۹% غیر مسیحی و ۳۸% بدون مذهب هستند. با داشتن یک مسلمان متولد سومالی، یک مسلمان فلسطینی، یک پروتستان سیاه پوست و یک کاتولیک اسپانیایی تبار این گروه متشکل از این گرایشات متنوع مذهبی است.

۲. آنها هراسی از صحبت در خصوص دین ندارند

طلایب (Tlaib) قبل از انتخابات ۲۰۱۸ به نیویورک تایمز گفت: یک جمله اسلامی وجود دارد؛ «بعد از اینکه از خانواده خود مراقبت کردید، از همسایگان خود نیز مراقبت کنید». آنچه که مرا به دین نزدیک می ­کند، مساله سازماندهی جامعه است.

پرسلی (Pressley) در خصوص پیامد تیراندازی در سال ۲۰۱۸ در پتسبورگ نوشت: من یک زن با ایمان هستم و هر بار که یک زندگی توسط اعمال خشونت بار از بین می ­رود، به خود یادآور می ­شوم که عبادت عملی است.

اوکاسیو کورتز (Ocasio-Cortez) در خصوص ایمان خود برای مجله «America» نوشت و گفت: این مقاله الهام بخش او برای اصلاح عدالت کیفری شد. او در خصوص پسرعمویی صحبت کرد که پس از زندانی شدن زندگی خود را دوباره ساخت. روی بازوی او یک خالکوبی وجود دارد که می­ گوید: فقط خدا می ­تواند مرا قضاوت کند.

عمر (Omar) در خصوص سوالی در مورد یهودستیزی در سال ۲۰۱۹ پاسخ داد: مسجدی که من در مینه سوتا در آن نماز می ­خوانم، توسط دو تروریست سفیدپوست بمباران شد. بنابراین می ­دانم کسی که به دین او توهین می شود چه احساسی دارد.

۳. عمر و طلایب نماینده گروه مهمی برای انتخابات هستند

مسلمانان آمریکایی در طی انتخابات، به ویژه در ایالاتی مانند مینه سوتا و میشیگان، به یک گروه مهم مذهبی تبدیل شده ­اند.

در ماه سپتامبر، عمر به نیویورک تایمز در مورد قدرتی که دموکراسی برای مسلمانان، زنان و رنگین پوستان به ارمغان می ­آورد سخن گفت. همچنین به نقش پدرش در آگاهی بخشی او در مورد دموکراسی و مزایای آن نیز اشاره کرد.

۴. طلایب با دو گروه اقلیت مذهبی در کنگره ارتباط دارد

از میان ۵۳۵ عضو کنگره، فقط سه نفر، از جمله طلایب، مسلمان هستند. وی همچنین عضوی از انجمن «تفکر آزاد» ( Freethought) است. فقط ۱۳ عضو کنگره بخشی از این مجمع را تشکیل می ­دهند. بنیانگذار گروه، جارد هافمن از کالیفرنیا، خود را به عنوان یک انسان شناس معرفی کرده است. بر اساس تحقیقات پیو، فقط یک عضو کنگره بدون مذهب است و ۱۸ نفر نیز هویت مذهبی خود را بیان نکردند.

۵. AOC‌ دگرگون کردن میزها توسط عیسی را دوست دارد

اوکاسیو کورتز در شکل دادن به سیاست ­های خود، اغلب به کاتولیک بودن خودش استناد کرده است.

داستان مورد علاقه او از کتاب مقدس (Bible) چیست؟ به گزارش خبرنگار کاتولیک ملی، عیسی میزها را واژگون کرد و وام دهندگان را از معبد بیرون راند.

وی در یک سخنرانی احساسی در کمیته نظارت و اصلاحات در ماه فوریه با اشاره به تغییرات دگرگون کننده عیسی برای دفاع از حقوق «LGBTQ‌» گفت: هزاران سال پیش عیسی گفته است که ما باید همسایه و دشمن خود را دوست داشته باشیم، باید از غریبه ­ها استقبال کنیم و باید برای اقلیت هایمان بجنگیم.

تابستان گذشته، خبرنگار کاتولیک ملی اظهار داشت که اوکاسیو-کورتز، نماینده جمعیت کلیسای کاتولیک خواهد بود. هایدی شلومف (Heidi Schlumpf)، سردبیر NCR، نوشت: او همچنین می ­تواند نشان دهد که چگونه کلیسا می ­تواند صدای اخلاقی خود را بازیابد.

وی نوشت: اما اگر آینده ­ای برای کلیسای کاتولیک در ایالات متحده وجود داشته باشد، باید از نظر اشتیاق به عدالت و کرامت انسانی و شجاعت و یکپارچگی، حتی در برخورد با حملات مبتذل، باید شبیه اوکاسیو-کورتز باشد.

مطالعه ­ای در سال ۲۰۱۸ در مورد اسقف ­های کاتولیک ایالات متحده نشان داد که ۴۰% کاتولیک ­های آمریکایی اسپانیایی تبار هستند. حدود ۳۰% از اعضای کنگره کاتولیک هستند و بزرگترین گروه مذهبی شناخته می شوند.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.