خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت جهانی توهین به پیامبر اسلام (ص)

دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد؛

دادگاه عالی اروپایی، «توهین یا اتهام بستن به پیامبر اسلام(ص)» را از مصادیق آزادی بیان ندانسته و این اقدام را محکوم و خلاف قانون عنوان کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دادگاه حقوق بشر اروپا  (ECHRیا CEDH) توهین به پیامبر (ص) را مصداق بارز یک اقدام خلاف قانون دانسته است. در واقع، متعاقب شکایت شهروند اتریشی که به دنبال فرجام‌خواهی نسبت به حکم دادگاه کشور متبوع خود در محکومیت توهین به پیامبر (ص) بوده است، دادگاه عالی اروپایی، ضمن تایید حکم دادگستری اتریش، «توهین یا اتهام بستن به پیامبر اسلام» را از مصادیق آزادی بیان ندانسته و این اقدام را محکوم می‌کند.

دادگاه اروپایی، مرکب از هفت قاضی عالی رتبه، معتقد است که موضوع توهین به پیامبر اسلام (ص) باعث ایجاد پیش داوری در جامعه و به خطر انداختن صلح و آرامش مذهبی می‌شود. در واقع این حکم نهایی اروپایی در تضاد آشکار با اقدامات اسلام هراسانه اخیر دولت فرانسه است.

البته رأی اخیر دادگاه اروپایی حقوق بشر در محافل لائیسیته فرانسه انعکاس داشته و لائیک‌های متعصب به مخالفت با آن پرداختند. همانطور که بسیاری از روشنفکران فرانسوی به بهانه دفاع از اصول آزادی بیان، اظهار نظرهای مخالفت‌آمیز با بیانات رئیس جمهور فرانسه در حمایت از کاریکاتور پیامبر را هجمه‌ای علیه لائیسیته دانسته و به شدت مورد انتقاد قرار می‌دهند.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.