خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ششمین اجلاس جهانی حلال در ترکیه آغاز به کار کرد

ششمین «اجلاس جهانی حلال» با شعار «حلال برای همه: حلال از همه جنبه‌ها، از تولید تا مصرف» روز گذشته، اول دی، با حضور جمعی از فعالان این عرصه در استانبول آغاز شد. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اجلاس جهانی حلال (The World Halal Summit)، بزرگترین رویداد حلال جهان، که هدف آن بررسی آخرین تحولات بازار  چهار هزار دلاری حلال است، با حضور جمعی از دانشگاهیان، کارشناسان فقه اسلامی، فعالان و سرمایه‌گذاران صنعت حلال از سراسر جهان در پایتخت ترکیه دیروز آغاز به کار کرد و تا فردا، ۳ دی، ادامه دارد.

احسان اووت (Ihsan Övüt)، دبیرکل مؤسسه استاندارد و مقیاس‌سنجی کشورهای اسلامی (SMIIC)، که یکی از دو برگزارکننده این رویداد است، به نمایندگی از مرکز اسلامی توسعه تجارت گفت: مطالعه استانداردسازی بازار حلال ادامه دارد و مطالعاتی درباره داروسازی حلال، محصولات حیوانی حلال، مواد آزمایشگاهی حلال و ژلاتین حلال در حال انجام است.

وی در سخنرانی خود در افتتاحیه این اجلاس با بیان اینکه بخش حلال را نمی‌توان از استانداردسازی جدا دانست، افزود: در تلاشیم که مفهوم حلال و استاندارد را به صورت حرفه‌ای ترکیب کنیم.

اووت با بیان اینکه بخش حلال در ۱۰ سال گذشته به صنعتی جهانی تبدیل و ۱۱ استاندارد حلال منتشر شده است، اظهار کرد: هر استاندارد حلال نتیجه تحقیقات فنی است و از سوی کشورهای عضو امضا و تأیید و سعی می‌شود که کیفیت بالا با دیدگاه فنی و اسلامی تلفیق شود.

ظفر سویلو، رئیس آژانس اعتباربخشی حلال، نیز در این اجلاس بیان کرد: اقتصاد حلال در سطح جهانی بیش از ۴ تریلیون دلار ارزش دارد و اهمیت محصولات حلال روزبه‌روز در مقیاس جهانی افزایش می‌یابد و تأیید محصولات حلال و انجام این کار براساس استانداردهای مشترک بسیار مهم است.

گردش مالی بازار حلال، که شامل بخش‌های زیادی از غذا تا گردشگری، دارو و پوشش است، از چهار تریلیون دلار فراتر رفته است. با افزایش تقاضا برای محصولات حلال از سوی دو میلیارد مسلمان، انتظار می‌رود که این رقم در ۱۰ سال آینده به ۷ تریلیون دلار برسد.

این اجلاس که با شعار «حلال برای همه: حلال از همه جنبه‌ها، از تولید تا مصرف» آغاز شده، ششمین نشست در نوع خود است و در مرکز همایش‌های پولمن در استانبول برگزار شده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

در حاشیه این اجلاس، نمایشگاه حلال مجازی در ترکیه با نام E-Halal Expo به صورت آنلاین تا پنجشنبه پرپا است.

منبع دیلی صباح
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.