خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فراخوان تهیه خوراک های آیینی به مناسبت سالروز درگذشت اشوزرتشت

با توجه به اینکه امسال آیین درگذشت اشوزرتشت، به صورت مجازی برگزار می شود، سایت برساد از زرتشتیان علاقه مند دعوت می کند تا ویدئوهایی کوتاه را از اماده کردن یک خوراک آیینی تهیه کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، امسال به دلیل محدودیت هایی که ویروس کرونا ایجاد کرده است تاکنون بیشتر جشن ها, آیین ها, همایش ها و… بصورت مجازی برگزار شده اند و همان طور که می دانید آیین درگذشت اشوزرتشت نیز قرار است در روز آدینه پنجم دی ماه برابر با خیر ایزد به صورت مجازی برپا شود.

در همین راستا و با هدف مشارکت هر چه بیشتر زرتشتیان در بزرگداشت اشوزرتشت، سایت برساد از علاقه مندان دعوت می کند تا یکی از خوراک های آیینی همچون سیرگ، کماچ، سیر و سداب، دونو، آش، انواع حلواها و… را تهیه کنند و در یک ویدئوی کوتاه که حداکثر زمان آن یک دقیقه باشد ضمن معرفی خودشان، خوراک آیینی که آماده کرده اند یا در حال آماده کردن آن هستند را نشان بدهند و یاد اشوزرتشت اسپنتمان را گرامی بدارند.

ویدئوهای آماده شده را تا ساعت ۱۹ روز پنج شنبه چهارم دی ماه به شماره ۰۹۱۳۲۵۸۹۳۴۵ در واتسپ یا تلگرام ارسال کنید. تا همه ویدئوها در روز درگذشت اشوزرتشت در قالب یک کلیپ در صفحه اینستاگرام برساد منتشر شود.

منبع برساد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.