خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گاردین: جهاد عشق بهانه پلیس هند برای هدف قرار دادن مسلمانان است

گاردین در نوشتاری به جدیدترین قوانین مربوط به ازدواج در هند و بهانه‌های آن برای هدف قرار دادن مسلمانان پرداخته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گاردین نوشت؛ به تازگی پلیس هند به ویژه در ایالت اوتارپرادش چندین جوان مسلمان را به جرم آنچه اغوای زنان هندو، ازدواج با آنان و کشاندن آنان به سمت دین اسلام نامید، بازداشت کرده است. سالها است که هندوهای افراطی در هند مسلمانان را متهم به جهاد عشق می‌کنند. آنها مسلمانان را متهم می‌کنند با درگیر کردن عاطفی دختران هندو آنها را وادار به تغییر دین خود و گرویدن به اسلام می‌کنند و در نهایت با آنها ازدواج می‌کنند.

در اوتارپرادش، پلیس به چندین مراسم ازدواج حمله کرده و دستکم ۱۰ جوان مسلمان را بازداشت کرده است. اتهام آنها نیز جهاد عشق است. این بازداشت‌ها براساس قانون ممنوعیت ازدواج اجباری صورت می‌گیرد. باوجود اذعان دولت هند به عدم وجود هیچ نمونه رسمی از جهاد عشق اما این تئوری توطئه در میان هندوها به شدت رواج پیدا کرده و بهانه جدیدی برای آزار و اذیت اقلیت مسلمان شده است.

تنها در یک نمونه در اوتارپرادش نیروهای پلیس براساس گزارش یک گروه افراطی هندو به مراسم عروسی حیدرعلی ۳۹ ساله حمله کرده و یک شب او را در بازداشت نگه داشتند؛ حیدرعلی تنها درصورتی آزاد شد که خانواده او ثابت کردند عروس‌اش از اول هم مسلمان بوده است. پلیس علی را به شدت شکنجه کرده است. از ماه دسامبر که قانون ممنوعیت ازدواج میان قائلان دو دین در اوتارپرادش تصویب شده پلیس مانع برگزاری چندین مراسم شده است.

گروه‌های حقوق بشری و فعالان مدنی بارها در مورد تلاش هندوهای افراطی برای آزار و اذیت مسلمانان به بهانه‌های واهی هشدار داده‌اند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.