خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازداشت چند زن شیعه به دست نیروهای امنیتی سعودی

عناصر رژیم آل سعود همچنان به تجاوزات خود در مناطق شیعه‌نشین عربستان سعودی ادامه می‌دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، منابع خبری از بازداشت چند زن شیعه از استان قطیف به دست عناصر رژیم آل سعود خبر دادند. در همین راستا بازداشت‌های ظالمانه در مناطق قطیف و الاحساء که از هفته‌های قبل آغاز شده بود هنوز متوقف نشده و ادامه دارد.

عناصر رژیم سعودی پس از بازداشت شیخ «حسین النمر» فرزند شهید «نمر باقر النمر» ( که به دست جنایتکاران سعودی اعدام شد) چند تن از زنان شیعه در این مناطق را بازداشت کردند.

بنابراین شمار زنان شیعه از منطقه قطیف که در زندان‌های عربستان هستند به ۹ نفر افزایش یافت.

منابعی در این راستا اعلام کردند که این زنان در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند و خانواده‌های آنها نیز در معرض تهدید قرار دارند تا اخبار مربوطه را به رسانه‌ها اعلام نکنند.

طی روزهای گذشته مقامات سعودی در راستای هدف قرار دادن علمای شیعه عربستان به ویژه علمای قطیف و الاحساء، «شیخ حسین النمر» از دیگر علمای شیعه این منطقه را بازداشت کردند.

براساس این گزارش، شیخ حسین النمر چهارمین روحانی شیعه در منطقه شرق عربستان است که اخیرا توسط نیروهای سعودی بازداشت شده است.

نیروهای سعودی پیش از این، سید هاشم الشخص، سید خضرالعوامی و شیخ عباس السعید را بازداشت کرده و پیشتر از این نیز «محمد بوجباره» مداح اهل بیت علیهم السلام را نیز بازداشت کرده بودند.

از سوی دیگر برخی منابع عربستانی از بازداشت خانم «اشتیاق محمد آل سیف» نویسنده زن سعودی توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر می دهند.

براساس نوشته وب سایت بنی سعود، آل سیف سه ماه پیش توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شده بود اما هیچ خبری از بازداشت او منتشر نشده بود.

در طول دو ماه اخیر ده‌ها نفر از جوانان قطیف در یورش نیروهای امنیتی که با حمایت گسترده خودروهای زرهی انجام می‌شود، بازداشت شده‌اند.

بازداشت فعالان شیعه و مخالفات دولت سعودی هرچند همواره در عربستان وجود داشته اما از زمان سر کار آمدن «محمد بن سلمان» در سال ۲۰۱۷ به این سو روند بازداشت‌ها و سرکوب‌ مخالفان افزایش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که در ماه مه ‌۲۰۱۹ دولت سعودی دست به قتل ۳۷ نفر زد و با خونسردی سر آنها را از تنشان جدا کرد.

در بین قربانیان شش کودک بودند و ۳۳ نفر از آنها نیز از شیعیان قطیف و احساء به شمار می‌آمدند. کسانی که صرفا به خاطر بیان عقیده و حضور در اعتراضات از سال ۲۰۱۱ در زندان به سر می‌بردند!

منبع تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.