خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقد انحرافات دینی در «کشته‌های بی‌طرف»

عبدالجبار کاکایی درباره کتاب «کشته‌های بی‌طرف» گفت: شعرهای آیینی این مجموعه را با هدف نقد خرافه‌ها، گزافه‌گویی‌ها و پندار‌های سخیفی که درباره امام، آیین یا مذهب وجود دارد سروده‌ام. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، عبدالجبار کاکایی، شاعر، در گفت‌وگویی درباره اثر جدیدش گفت: کتاب «کُشته‌های بی‌طرف» مجموعه شعری شامل اشعار اجتماعی، عاشقانه و ملی و میهنی است و در قالب آزاد، کلاسیک و محاوره (ترانه) سروده شده است.

وی افزود: چند قطعه شعر آیینی هم در این اثر وجود دارد که غالباً درباره امام رضا(ع) است، هرچند من این شعر‌ها را اجتماعی تلقی می‌کنم زیرا به نوعی آسیب‌شناسی شعر آیینی است و به خرافه‌ها و گزافه‌گویی‌هایی که در شعر آیینی می‌شود یا پندار‌های سخیفی که درباره امام، آیین یا مذهب وجود دارد پرداخته است؛ بنابراین هدفم نقد این نوع ادبیات بود. این اثر که بیست و پنجمین مجموعه شعرم و شامل ۵۶ قطعه است و به همت انتشارات دالاهو در ۱۱۰ صفحه منتشر خواهد شد.

این شاعر درباره عنوان کتاب گفت: عنوان کتاب از یک قطعه شعر محاوره انتخاب شده است. در واقع این شعر نگاه جهان سوم به وضعیت امروز دنیاست. همچنین درباره کسانی است که در دنیای جهان سوم رنج می‌کشند و این مردم رنج‌کشیده همان کشته‌های بی‌طرف هستند. مانند کسانی که به دلیل سیاستگذاری‌های کلان نادرست در فشار‌های اقتصادی قرار می‌گیرند.

«ما کشته‌های بی‌طرف بودیم/ در جنگ بی‌آغاز نان و نفت/ رؤیای با هم زندگی کردن/ تا گور‌های دسته‌جمعی رفت» این بند مربوط به عنوان کتاب است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.