خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین و کرونا| علاقه مندان به کلیسا مردم را به «عبادت حضوری» دعوت می­ کنند

بارنا گزارش داد: ۶۱% از بزرگسالان کلیسا و ۶۴% مسیحیان کلیسا، نسبت به دعوت دیگران برای عبادت حضوری ابراز تمایل کرده اند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از کریستین پست، در گزارش بارنا که با عنوان «پنج زمینه در حال تغییر تبلیغ مسیحیت دیجیتال» منتشر شد، یک سازمان تحقیقاتی، گستردگی دعوت از خانواده، دوستان و آشنایان برای عبادت توسط «بزرگسالان کلیسا» و «مسیحیان کلیسا» را (که در مجموع به عنوان علاقه مندان به کلیسا شناخته می­ شوند) مورد بررسی قرار داد.

بزرگسالان کلیسا به کسانی گفته می­ شود که طی شش ماه گذشته در کلیسا حضور داشته اند، اما ممکن است مسیحی نباشند. در حالی که مسیحیان کلیسا به کسانی گفته می ­شود که طی شش ماه گذشته در کلیسا حضور داشته و خود را مسیحی معرفی می ­کنند.

بارنا دریافت که ۶۱% از بزرگسالان کلیسا و ۶۴% مسیحیان کلیسا، نسبت به دعوت دیگران برای عبادت حضوری ابراز تمایل کرده اند، در مقابل ۳۸% بزرگسالان کلیسا و ۴۰% از مسیحیان کلیسا پاسخ دادند که مایلند افراد را به مراسم عبادی دیجیتال دعوت کنند.

براساس گزارش بارنا، افرادی که در کلیساهایی حضور دارند که خدمات دیجیتال و حضوری را با هم پیش می­ برند، تمایل بیشتری برای دعوت افراد به مراسم عبادی مجازی دارند.

کسانی که حتی قبل از بحران کووید ۱۹ در کلیساهایی حضور داشته اند که با موفقیت مراسم عبادی دیجیتال و حضوری را ترکیب کرده است، تقریبا دو برابر احتمال دارد که بگویند آنها دعوت به عبادت آنلاین را به دعوت حضوری ترجیح می ­دهند. به نظر می­ رسد کسانی که آشنایی بیشتری با محیط ­های دیجیتال و متنوع دارند، با اطمینان بیشتری دیگران را به آن فضاها دعوت می کنند.

در هردو گروه تنها ۲۰% از پاسخ دهندگان برای دعوت خانواده یا دوست خود به گروه گفتگوی حضوری برای گفتگو درباره­ی مسیحیت ابراز تمایل کردند.

ایده دعوت از خانواده یا دوستان برای مکالمه معنوی یک به یک به صورت دیجیتال ایده با کمترین حمایت (با پذیرش ۱۲ درصدی در هر دو گروه) بود.

تحقیقات برای این گزارش، از مطالعه­ کلیسای دیجیتال ۲۰۲۰ بارنا به دست آمد که از ۱ تا ۱۵ سپتامبر به صورت آنلاین  و از ۱۳۰۲ بزرگسال آمریکایی و خطای نمونه ۲.۵ درصدی انجام شده است.

این گزارش همچنین نشان داد که ۲۵% پاسخ دهندگان در طول پاندمی، دعوت ­های کمتری برای کلیسا انجام می ­دهند، در حالی که ۶۱% همان تعداد قبلی را دعوت می­کنند و ۱۴% دعوت بیشتری را نسبت به قبل انجام می ­دهند.

در پاسخ به پاندمی ویروس کرونا در اوایل سال جاری، تعداد زیادی از کلیساها در ایالات متحده، عبادت حضوری خود را لغو کرده و به خدمات آنلاین روی آوردند. از آن زمان به بعد، بسیاری از کلیساها تعداد بیشتری از بینندگان عبادت آنلاین را نسبت به تعداد شرکت کنندگان مراسم عبادی حضوری خود در دوران قبل از پاندمی، گزارش کرده اند.

به عنوان مثال، کلیسای Lakewood در هوستون تگزاس، رکورد ۴.۵۱ میلیونی بازدید از خطبه­ های جوئل استین را در ماه مارس به خود اختصاص داده است.

سخنگوی کلیسای Lakewood در آن زمان به کریستین پست گفت: این رکورد ۴.۱۷ قبلی ما را زمانی که در نوامبر سال گذشته مراسم عبادی Kanye West’s Sunday  را از Lakewood پخش می ­کردیم، شکست.

چندین کلیسای نیوزلند، از جمله کلیسای جامع ولینگتون سنت پل نیز آمار بالای بینندگان مراسم عبادی آنلاین را نسبت به شرکت در مراسم عبادی حضوری در دوران قرنطینه گزارش دادند.

پیکسی رو، سخنگوی کلیسای جامع، در مصاحبه قبلی خود با CP گفت: پس از فصل عید پاک، ما خدمات «زوم» را آغاز کردیم و این خدمات دوباره مورد استقبال قرار گرفتند. تعداد زیادی از افراد مسن قبلا برای زوم به کار گرفته می­ شدند، زیرا بسیاری از مردم اینجا، اقوامی در سایر نقاط جهان دارند.

مترجم: حامد حبیب زاده

منبع christianpost
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.