خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیشتر آمریکایی‌ها تمایل دارند امسال به درک معنوی کریسمس بپردازند

تغییر سنت های کریسمس در پی شیوع کرونا؛

اکثریت مردم آمریکا به دلیل پی شیوع کووید ۱۹ برای کریسمس امسال تمایل به درک معنوی بیشتر، هدایای کمتر و شرکت حضوری کمتر در کلیسا دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از christianpost، نتایج یک نظرسنجی آنلاین که روی ۱۲۰۰ آمریکایی، از طریق یک پنل ملی انجام شد، نشان می ­دهد که ۶۵ درصد آمریکایی­ ها در نتیجه پاندمی کرونا، حداقل یک تغییر در برنامه ­های کریسمس خود ایجاد می ­کنند.

برخی از آمریکایی ها با برنامه ریزی جشن ­های بیشتر، در برابر اثرات کووید ۱۹ واکنش نشان می ­دهند؛ سایر آمریکایی ها احتمالا به دلیل ایمنی، امور مالی یا وضعیت روحی-روانی خود سنت­ های خود را تغییر خواهند داد.

تغییر سنت در پی شیوع کرونا

در نتیجه محدودیت های بهداشتی در بیشتر نقاط کشور، ۳۵ درصد آمریکایی ها گفتند که کریسمس امسال وقت کمتری را برای دیدار با خانواده اختصاص می ­دهند. کمتر از نیمی از آنها (۴۷ درصد) اظهار داشتند که اجتماعات خانوادگی به همان ترتیب قبل باقی می ­ماند، در حالی که ۱۳ درصد قصد دارند که حتی بیشتر با عزیزانشان دیدار کنند.

افراد مسن ۵۰ سال به بالا و افرادی که در ابتلا به ویروس آسیب پذیرتر هستند، بیش از گروه سنی جوان ۱۸ تا ۳۴ سال مایلند وقت کمتری را برای دیدار با خانواده بگذرانند.

۲۰ درصد آمریکایی ها نیز به دلیل رکود اقتصادی ناشی از ویروس، انتظار هدیه کمتری دارند، اما ۶۷ درصد اظهار داشتند که روال هدیه دادن همچنان ثابت باقی خواهد ماند. این در حالی است که ۹ درصد قصد دارند هدیه بیشتری اهدا کنند.

وقتی نوبت به شرکت در مراسم کلیسا برای کریسمس رسید، ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که امسال احتمال این کار کمتر است. فقط ۱۱ درصد گفتند که احتمال حضور در مراسم کریسمس بیشتر است در حالی که ۳۷ درصد نیز پاسخ دادند تصمیم آنها برای حضور یا عدم حضور در مراسم کلیسا نسبت به سال قبل تغییر نکرده است.

احتمال ازدحام کمتر در کلیسا

در حالی که احتمالا امسال کلیساها ازدحام کمتری خواهد داشت، بیشتر آمریکایی ها گزارش دادند که قصد دارند زمان بیشتری را برای تامل معنوی در خصوص اهمیت کریسمس اختصاص دهند.

اسکات مک کانل، مدیر اجرایی این تحقیقات در بیانیه‌ای گفت: تقریبا از هر ۱۰ آمریکایی ۹ نفر معمولا در کریسمس به تاملات معنوی می ­پردازند. در نظر گرفتن این که خداوند زنده و در محل حاضر است، تحت تاثیر نگرانی های بهداشتی یا مالی قرار نمی گیرد، بنابراین جای تعجب نیست که حدود دوبرابر آمریکایی ها این کار را در کریسمس امسال انجام دهند.

در حالی که ۵۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند تاملات معنوی آنها در سال جاری ثابت خواهد ماند، ۱۹درصد اظهار داشتند انتظار دارند این تاملات افزایش یابد حتی در میان افراد غیرمذهبی، ۱۰درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بحران کرونا باعث می ­شود که آنها در تعطیلات امسال به تاملات معنوی بپردازند.

پاسخ آمریکایی های آفریقایی تبار و انجیلی

آمریکایی های آفریقایی تبار و انجیلی بیشترین درصد را در میان افرادی که معتقدند پاندمی کرونا باعث شده است در کریسمس امسال تاملات معنوی بیشتری داشته باشند، به خود اختصاص دادند.

درصد بالایی از انجیلی ها در مقایسه با سایر آمریکایی ها، گفتند قرار است بیشتر به دیدار خانواده بروند، هدایای بیشتری بدهند و تاملات معنوی داشته باشند. همچنین بیشتر آنها گفتند که کووید ۱۹ باعث شده است تا آنها تمایل بیشتری به شرکت در مراسم کلیسا از خود نشان دهند.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.