خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قبل از سال نو میلادی باید دولت جدید لبنان تشکیل شود

پاتریک الراعی بی صبرانه منتظر تولد دولت جدید است. دولت جدید باید سریعاً تشکیل شود زیرا تنها راه نجات ملت لبنان است و مردم دیگر تحمل این شرایط را ندارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزایلی الفرزلی معاون رئیس پارلمان لبنان در جدیدترین موضع گیری خود و پس از دیدار با بشاره الراعی رئیس مسیحیان مارونی لبنان گفت: میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان، هیچ توجیهی برای عدم تشکیل دولت جدید لبنان قبل از سال نو مسیحی ندارند.

وی افزود: پاتریک الراعی بی صبرانه منتظر تولد دولت جدید است. دولت جدید باید سریعاً تشکیل شود زیرا تنها راه نجات ملت لبنان است و مردم دیگر تحمل این شرایط را ندارند

این در حالی است که چند روز قبل میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان با یکدیگر دیدار کرده بودند و پس از آن دیدار حریری از گشایشی بزرگ سخن گفته بود.

لبنان اکنون بدترین روزهای خود را سپری می‌کند. بحران اقتصادی و گسترش وسیع کرونا و اختلافات سیاسی و از سوی دیگر فساد مالی و اداری، رانت‌خواری، باندبازی‌ها و بی کفایتی‌ها، لبنان را با بحرانی بزرگ روبرو کرده اس

بدهی‌های خارجی لبنان بیش از ۸۰ میلیارد دلار اعلام شده که برابر با ۱۷۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشور است. مؤسسه اعتبارسنجی «استاندارد و پورز»، لبنان را «بدهکارترین» کشور خوانده است.

تشکیل دولت جدید باید سریع‌تر رخ دهد و دخالت‌های خارجی به ویژه از سوی آمریکا و سعودی‌ها متوقف شود. گروههای غربگرا نباید منتظر باشند تا آمریکا برای آنها کاری انجام بدهد یا اینکه ماکرون بیاید و برای آنها تصمیم بگیرد.

منبع ایسکانیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.