خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آرزو می‌کنم سال نوی میلادی همراه با صلح جهانی باشد

عاملی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح(ع):

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد در سال نو میلادی شاهد آن باشیم که فاصله میان ملت‌های غنی و ضعیف کمتر، قدرت‌های استکباری در جهان محو و صلح در جهان پایدار شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام سعید رضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) را تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا مَریمُ إنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَهٍ مِنهُ اسمُهُ المَسیحُ عِیسَی ابنُ مَریمَ وَجیِهاً فِی الدُّنیا وَ الآخِرَهِ و مِنَ المُقَرَّبینَ؛ ای مریم! خدا تو را به کلمه‌ای از جانب خودش بشارت می‌دهد که نامش مسیح ، عیسی بن مریم است؛ در حالی که در دنیا و آخرت آبرومند و از مقرّبان الهی است (آل عمران ، آیه ۴۵ )»

میلاد پیامبر برگزیده الهی حضرت عیسی مسیح(ع) را به همه پیروان ادیان الهی به طور ویژه پیروان ایرانی آئین مسیحیت تبریک عرض می‌کنم.

حضرت عیسی (ع) فرزند حضرت مریم(س)- بهترین زنان دوران خود- بودند که میلاد ایشان از بزرگترین معجزات الهی بود و نشانه‌ای از جانب خدا برای نجات و هدایت انسان‌ها و آن پیامبر بزرگ الهی به‌ بسط عدالت‌، رحمت، توحید و ارزش‌های والای انسانی تلاش داشت.

در قرآن کریم که معجره جاوید پیامبر اسلام(ص) است از ایشان با رفیع‌ترین و عمیق‌ترین واژه‌ها و یکی از اسوه‌های برتر اخلاقی یاد شده و شایسته است که هر انسان آزاده‌ای این صفات نیکو را در زندگی خود به کار بندد.

نیکی و احسان به مقام مادر، دوری از ظلم، دعوت به خداپرستی و توحید، روشنگری و تبیین حقایق، وجاهت و آبرومندی در دنیا و آخرت، برخورداری از انصاف و توجه به دیگران و نزدیکی به پروردگار برخی از ویژگی‌های حضرت مسیح(ع) در قرآن است.

میلاد مسیح (ع) فرصتی برای بازگشت جوامع و تامل انسان‌ها برای صلح و عدالت جهانی است و امروز دنیا نیازمند برقراری این عدالت و رفع ظلم از مظلومان عالم است.

امیدوارم که سال نوی میلادی برای تمام مردم جهان سالی بهتر و همراه با ریشه‌کنی ویروس کرونا باشد و شاهد آن باشیم که فاصله میان ملت‌های غنی و ضعیف کمتر، قدرت‌های استکباری در جهان محو و صلح در جهان پایدار شود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.