خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جمعی از مسئولان کشوری فرارسیدن میلاد حضرت عیسی(ع) را به مسیحیان تبریک گفتند

در پیام هایی جداگانه؛

وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از مسئولان کشوری در پیام هایی میلاد عیسی مسیح (ع) را به تمام مسیحیان تبریک گفتند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان حساب در توییتر خود به زبان عربی نوشت: در میلاد عیسی مسیح به تمام مسیحیان اصیل مشرق زمین تبریک عرض می کنیم. به ویژه کسانی که در انسانیت و سرزمین از زمان طلوع فجر تاریخ و فرهنگ با ما مشترک بودهاند. همچنین کسانی که برای بقایشان در همسایگی مان و همزیستی با آنان در منطقه، دست به فداکاری زده ایم. امیدواریم این سال، سالی همراه با خیرخواهی،حق طلبی و رواداری باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه سال نو میلادی با انتشار آیه‌ای از قرآن کریم در صفحه توییترش نوشت: ایران مهربان، همیشه در طی تاریخ پناهی امن برای پیروان عیسی مسیح بوده است که جهان امروز به آموزه‌های اخلاقی او نیاز دارد.

وی افزود: به تمامی مسیحیان جهان به ویژه هم‌میهنانمان کریسمس را تبریک گفته و سال نوی خوبی را برایشان آرزومندم.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیامی سال نو میلادی و ولادت حضرت مسیح (ع) را به هموطنان ارمنی و مسیحی تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

آغاز سال نو میلادی و تولد پیامبر مهر و دوستی، عیسی مسیح(ع) را به جهانیان و به خصوص هم‌وطنان عزیز مسیحی تبریک می‌گویم. مسیح (ع) کلمه‌الله و مبشر صلح و آشتی بود و پیام او هیچ گاه رنگ کهنگی نمی‌پذیرد.

جهان امروز بیش از گذشته به آرامش، امنیت، تحمل و زندگی در سایه صلح نیاز دارد. حضرت عیسی مسیح (ع) نماد صبر، شکیبایی و بردباری است و بهره مندی از سلوک و روش پیامبران الهی، الگوی مناسبی برای انسان معاصر است تا در پرتو تعالیم الهی، در مسیری درست حرکت نمایند.

آموزه ها و تعالیم پیامبران الهی نویددهنده صلح و عدالت، فلاح و رستگاری جامعه انسانی است که جهان کنونی بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد.

پیام الهی ادیان نشان دادن جهت راستین زندگی و رهانیدن آدمی از جهل و بیداد و خشونت است، ادیان الهی با هدف رستگاری انسان آمده اند تا با کاستن از اختلافات و تکیه بر اشتراکات اخلاقی و انسانی، سعادت و نیک فرجامی از زیست زمینی‌مان آغاز گردد.

اما شکل‌گیری یک اراده واحد جهانی برای تحقق صلح، عدالت و تعالی بشری بر پایه پیام مشترک ادیان الهی نیازمند جان‌های مصلح و عادلی است که محبت به خدا، جهان و انسان در عمق شان سرشته باشد و خودپرستی‌ها و منفعت‌طلبی‌ها را کنار گذاشته باشند.

اینجانب  ضمن عرض تبریک مجدد به هموطنان آشوری و مسیحی خود و نمایندگان محترم آنها در مجلس شورای اسلامی، عید میلاد حضرت مسیح (علیه‌السلام) را به یکایک آنان تبریک می‌گویم و برای همگی آرزوی بهروزی و پیروزی دارم.»

سفیر ایران در عراق

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پیام‌هایی جداگانه به «کاردینال ساکو » رهبر کلیسای مسیحیان کلدانی و مقامات و شخصیت های طوایف مختلف مسیحی در عراق، سالروز میلاد حضرت عیسی بن مریم (ع) و سال نوی میلادی را به آنان تبریک گفت.

در بخشی از این پیام ها امده است امیدوارم در سایه تعالیم پیامبران عظیم الشان شاهد تعمیق دوستی و برادری بین تمامی مردم عراق، منطقه و جهان و از بین رفتن دشواری ها سختی ها و انواع دهشت افکنی  از جمله تروریست دولتی و اقتصادی باشیم.

در این پیام ها ابراز امیدواری شده است که در سال نوی میلادی، همه مردم عراق با دوستی، صلح و امنیت کامل در کنار یکدیگر برای توسعه کشورشان تلاش کنند و برای مردم عراق آرزوی بهترین ها را نموده است.

وزیر آموزش و پرورش 

محسن حاجی میرزایی در پیامی به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع)اظهار کرد: ‌ میلاد پیامبر حقیقت، صلح و مهربانی، حضرت عیسی⁩(ع) را به همه موحدان و هم‌‌وطنان مسیحی به ویژه دانش‌آموزان و معلمان عزیز تبریک می‌گویم.

او در این پیام نیز به زبان ارمنی  میلاد مسیح (ع)را تبریک گفت.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به همتایان خود در کشورهای مختلف جهان، میلاد حضرت مسیح (ع) و فرارسیدن سال نو میلادی را تبریک گفت.

وی با آرزوی سلامتی و رهایی جامعه بشری از شر ویروس منحوس کرونا اظهار امیدواری کرد: انشاءالله در سایه تعالیم نجات بخش انبیای الهی شاهد گسترش عدالت، صلح، دوستی و جهانی عاری از خشونت و ترور باشیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.