خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فتوای دارالافتای مصر درباره حکم تبریک گفتن اعیاد غیرمسلمانان

دارالافتای مصر همزمان با فرا رسیدن جشن های اعیاد میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نوی میلادی، حکم تبریک گفتن اعیاد و مناسبت های غیرمسلمانان را تشریح کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این مرکز دینی اهل سنت مصر در ویدئویی که در صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرده، اعلام کرد: تبریک اعیاد و مناسبت های غیرمسلنانان امری است که دین اسلام نسبت به آن ترغیب کرده و با مکارم اخلاقی که رسول اکرم(ص) آورده، سازگاری دارد.

این مرکز افزود: اسلام اصل همزیستی مسالمت آمیز با همه مردم را بدون نگاه به اعتقاداتشان به رسمیت شناخته و حتی نسبت به دوست داشتن، ارتباط، هدیه دادن و هدیه گرفتن از آنها وهمچنین احسان و نیکوکاری با آنها دعوت کرده است و همین کار را رسول اکرم(ص) نیز انجام می دادند.

مرکز صدرو فتوای مصر در ادامه آورد: میلاد پیامبران مایه خیر و صلح برای همه بشریت است.

مرکز مذکور خاطرنشان کرد: اسلام دین رحمت، نیکی و ارتباط است. خداوند سبحانه و تعالی در کتاب قرآن کریم می گوید: «ای رسول خدا ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی».

دارالافتای مصر در پایان در پیامی خطاب به همه مسلمانان عنوان کرد: با افراط گرایان و متعصبانی که از دین برای دستیابی به خواسته هایشان بهره برداری می کنند، همراه نشوید و راه روشن خدا و رسول خدا را دنبال کنید

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.