خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فیلم «بانوی بهشت» به نویسندگی یاسر الحبیب اکران می‌شود!

«بانوی بهشت» به نویسندگی یاسر الحبیب در روزهای آینده در حالی اکران می‌شود که مسئله مهم میان شیعه و سنی در خصوص واقعه غدیر و شهادت حضرت زهرا(س) موضوع اصلی این اکشن سینمایی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، موضوع فیلم بانوی بهشت (The Lady of Heaven) دو داستان دارد و ضمن آن‌که در خصوص جنایات گروه‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه داستانی امروزی را روایت می‌کند، ماجراهای تاریخی غدیر خم و آتش زدن در خانه حضرت زهرا(س) را نیز پی می‌گیرد.

کارگردان درام اکشن و تاریخی «بانوی بهشت» الی کینگ معرفی شده است. افرادی چون ری فرون، لوکاس باند، آلبان کورتوا، دنیس بلک، سامی کریم و کریستوفر سایرف در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. در معرفی این فیلم آمده است:

«دو داستان مشابه اما با هزار و چهارصد سال فاصله. یک کودک عراقی پس از اینکه مادرش را در یک کشور جنگ‌زده از دست داد، با شنیدن داستان حضرت فاطمه(س)، اهمیت و قدرت صبر را درک کرد.»

فیلمبرداری این فیلم توسط مایک بروستر انجام شده و کارگردان این فیلم فردی به نام الی کینگ است. تهیه‌کننده فیلم نیز مهدی الحسینی و دیگران معرفی شده‌اند.

در وب‌سایت کمپانی سازنده در توضیح این کمپانی (Enlightened Kingdom) نوشته شده است:

«یک شرکت تولید فیلم در انگلستان است. اهداف ما شامل تغییر تاریخ سینما از طریق بهبود فلسفه و سبک فیلم است. چشم‌انداز ما حول ایده نیاز به فیلم‌ها برای داشتن معنای عمیق‌تر و ارتباط با مخاطب، و جذب قلب و روح مردم در سراسر جهان است.»

سخنرانی یاسر الحبیب در رمضان ۱۴۳۱ قمری در سالروز وفات جناب عایشه که در یوتیوب منشر شد، موجب خشم شدید اهل سنت گردید.

در واکنش و مخالفت با این سخنان بسیاری از علمای شیعه در دو کشور کویت و عربستان از جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفّار»، «شیخ علی آل محسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیدهاشم السلمان» موضع گرفتند.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در پاسخ به استفتای جمعی از شیعیان منطقه احصاء عربستان نوشتند:

«اهانت به نمادهای برادران اهل سنّت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیا پیامبر اعظم حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله می‌شود.»

حضرات آیات سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و علمای عربستان، بحرین و لبنان به موضع‌گیری علیه این اقدامات پرداختند.

هواداران یاسر الحبیب اما در سال ۲۰۱۸ به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن یورش بردند و پرچم ایران را پایین کشیدند و در مقابل دیدگان پلیس، پرچم‌های خود را بالا بردند. در حالی که در اقدامی عجیب نیروهای پلیس لندن پس از گذشت چندین ساعت وارد عمل شدند.

یاسر الحبیب در پست اینستاگرامی خود در خصوص این فیلم بیان می‌کند:

«به اذن خدا هنگامی که فیلم مبارک ما منتشر شود. این فیلم عظیم و جهانی درباره زندگانی و رنج‌ها و سیره صدیقه کبری حضرت زهرا(س) است. گویی چیزی مماثل اشعار عبدی است. آن زمان فیلم نبود اشعار بود اینها بودند که منتشر، حفظ و در اذهان حک می‌شدند و انسان آن را می‌چشید. کار هنری آن زمان این بود. بنابراین امام صادق (ع) می‌فرماید: به کودکانتان شعر عبدی را بیاموزید که او بر دین خداست چرا این را می‌گوید؟ چون‌که هنر آسان چشیده و حفظ می‌شود و در نفس و قلب و روح تأثیر می‌گذارد. این طبیعی است این فیلم بهترین اثر هنری معاصر است… مردم جهان برای نخستین بار در این فیلم خواهند دید که چگونه خلیفه اول و همراهانش به منزل آن حضرت حمله می‌برند و حرمت ایشان را می‌شکنند. این فیلم باعث تخریب شخصیت اسطوره‌ای خلفا (شیخین) خواهد شد…این فیلم فرق بین اسلام واقعی و اسلام انحرافی (یعنی اسلام سقیفه) را نشان خواهد داد…ما قسم خورده‌ایم که انتقام حضرت زهرا (س) را خواهیم گرفت»

در وب‌سایت عربی یاسر الحبیب نامه‌ای با این مضمون منتشر شده است که فیلم «بانوی بهشت» (THE LADY OF HEAVEN) همان فیلم «یوم العذاب» است که تغییر نام داده است.

مراجع تقلید آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله حسین نوری همدانی، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتایی مبنی بر تلاش یکی از شبکه‌های تلویزیونی عربی که مقر آن در انگلستان است برای ساخت فیلمی درباره تاریخ اسلام، حمایت، تبلیغ و تماشای چنین فیلمی را که باعث اختلاف‌افکنی بین مسلمین به‌خصوص شیعیان و برادران اهل سنت می‌گردد، حرام اعلام کردند.

برخی کارشناسان هزینه تولید این سینمایی جنجالی را حدود ۱۵ میلیون دلار تخمین زده‌اند. سازندگان در شبکه‌های اجتماعی مختص این فیلم آن را محصولی مردمی و مستقل معرفی کرده‌اند.

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.