خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بزرگترین اقدام شهید سلیمانی مقابله با اسلام دست‌ساخته آمریکا بود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

اگر تکفیری‌ها در دمشق و بغداد جان می‌گرفتند، گرفتن شمال آفریقا هم برای آنها سخت نبود، اما در زادگاه خودشان نابود و از هستی ساقط شدند، لذا بزرگترین اقدام سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی، نابودی جریان دست‌ساز آمریکا در جهان اسلام بود.

به گزراش ردنا (ادیان نیوز)؛ وبینار «نقش مقاومت اسلامی در دفاع از اماکن مقدس شیعیان» با حضور حجج اسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مهدی فرمانیان، معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب، نبیل الحلباوی، تولیت بارگاه حضرت رقیه(س) در سوریه و مهندس نصر الشَمَری، معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء عراق برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این نشست، اظهار کرد: درست است که شهید سلیمانی و یاران ایشان از اماکن مقدس دفاع کردند، اما به نظرم خدمت آنان فراتر از این موضوع بود، چراکه اماکن مقدس بسیار در نزد ما عزیز هستند، اما اسلام عزیزتر و مهم‌تر است، لذا معتقدم دفاع این عزیزان دفاع از اصل اسلام بود.

ماجرای عرب – افغان‌ها و ماجرای طالبان که در ادامه آن داعش و رشد تکفیری‌ها را شاهد بودیم، اگر ادامه پیدا می‌کرد و سیلی سردار سلیمانی به گوش آنها نمی‌خورد، اما اماکن مقدس باقی می‌ماند، ولی آنها نیز باقی می‌ماندند، مشکلی حل نمی‌شد.

وی افزود: از ۱۵۰سال قبل در مصر و به دنبال حرکات سیدجمال الدین اسدآبادی و محمد عبده و روشنگری‌های آنان و به دنبال آن سیدقطب و محمد قطب، جریان تکفیر در مصر شکل گرفت تا بعد از انقلاب اسلامی که ماجرای عرب‌های افغان برای مقابله با شوروی شکل گرفت، تلاش بر این بود یک جریان انحرافی قدرتمند در جهان اسلام به وجود بیاید که بتواند هم ختم جریان تندروی وهابیت را اعلام کند و هم جریانی از سوی جهان غرب برای جایگزینی شروع شود که علاوه بر اینکه نقش وهابیت را ایفا می‌کند، اسلام واقعی را نابود کند و تبدیل به دستاویز محکمی برای استعمار جهت مقابله با اسلام باشد.

درست است که داعش می‌خواست اماکن مقدس را از بین ببرد، اما معتقدم اماکن مقدس بهانه‌ای برای ایجاد داعش نبود. خانم هیلاری کلینتون در کتاب خود می‌نویسد که ما داعش را در صحرای سینا ایجاد کردیم، اما سؤال این است که کجای صحرای سینا اماکن مقدس اسلامی دارد؟

حجت‌الاسلام نواب اظهار کرد: با کمک‌های لجستیک سازمان‌های امنیتی عربستان و آمریکا از عرب – افغان‌ها، شوروی از افغانستان خارج شد، اما بافت سنتی افغانستان اجازه شرارت را به اینها نداد و اگر هم ده برابر هزینه کنند، بافت افغانستان صد درصد وهابی نخواهد شد. همزمان با افغانستان، چنین جریان تندروی در الجزایر نیز تجربه شد، اما باز هم بافت ملایم و لطیف شمال آفریقا که در طول انقلاب‌های خود از تصوف کمک گرفته‌ است، چنین اجازه‌ای ندارد و ماجرا در آنجا تمام شد. در مصر نیز جریان تندرو شکل نگرفت، لذا تصمیم گرفتند داعش را در شبه‌جزیره سینا ایجاد کنند و با هواپیماهای غول پیکر خود امکانات و تسلیحات برای آنان ارسال کردند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تصریح دارد که فرماندهان آمریکایی در شهرهایی که از سوی داعش اشغال شده بود، حضور پیدا کرده و با سران داعش گفت‌وگو می‌کردند و باز می‌گشتند، لذا داعش کاملاً دست‌ساز آمریکا و در راستای منافع این کشور بود. تلاش سردار شهید سلیمانی نیز در راستای نابودی این گروه بود، چراکه قرار بود جهان اسلام را نابود کند و نابودی اماکن مقدس نیز فقط گوشه‌ای از کار آنان بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: تکفیری‌ها حتی بنا داشتند بغداد را بگیرند و تا پنجاه کیلومتری آن نیز رسیدند، در حالی‌که بغداد اماکن مذهبی ندارد. اگر آنان بغداد و دمشق را می‌گرفتند که دو پایتخت تمدنی اموی و عباسی هستند، بر جهان سنی مسلط می‌شدند. داعش تا بیست کیلومتری شهر دمشق نیز رسید، لذا اگر آنجا نیز اشغال و مدل اسلام دست‌ساز آمریکایی را در آنجا پیاده می‌کردند، دیگر برخورد با آنان بسیار سخت می‌شد، لذا اقدام سردار شهید سلیمانی در سرکوب داعش بسیار فراتر از حفظ اماکن مقدس بود.

وی تصریح کرد: درست است اماکن مقدس حفظ شد، اما نکته مهم‌تر این بود که اسلام از شر این دشمنان، سالم بیرون آمد و گرنه ماوراء بحر، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و قفقاز جولانگاه این گروه‌های تکفیری می‌شد.

اگر آنها در دمشق و بغداد جان می‌گرفتند، گرفتن شمال آفریقا هم برای آنها سخت نبود، اما در زادگاه خودشان نابود و از هستی ساقط شدند، لذا بزرگترین اقدام سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی، نابودی جریان دست‌ساز آمریکا در جهان اسلام بود.

بنابراین هرآنچه انگلیس نتوانست از ساختن وهابیت در عربستان بهره‌برداری کند، آمریکا امید داشت از ساختن داعش بهره‌برداری کند که به هدف خود نرسید.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان سخنان خود اظهار کرد: هدف داعش فقط عتبات نبود، بلکه خواست آنان نابودی جهان اسلام بود و چون هدف شهید سلیمانی دفاع از کلیت جهان اسلام بود، لذا در همه جا با داعش مقابله کرد و هیمنه آنان را فروریخت و این جریان را در جهان اسلام به شکست کشاند.

به همین دلیل، داعش از شهید سلیمانی انتقام نگرفت، بلکه ارباب داعش و پدر روحی و معنوی آن یعنی آمریکا انتقام گرفت، چراکه تمام دستاورد آنان در منطقه را نابود کرد. معتقدم روزی فرا خواهد رسید که وهابیت نیز یا به دست مسلمانان یا به دست خود محمد بن سلمان و فساد اخلاقی که به اسم آزادی در عربستان حاکم می‌کند، برچیده خواهد شد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.