خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاکستان خواستار منع پخش فیلم انگلیسی «بانوی بهشت» شد

مسئولان پاکستانی فیلم انگلیسی «بانوی بهشت» را عاملی برای ایجاد فتنه و تفرقه میان مسلمانان دانست و خواستار منع انتشار و پخش این فیلم شدند. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به دنبال همکاری دستگاه‌های ذی ربط ایران با مسئولان ارتباطات پاکستان، اسلام‌آباد به شکل رسمی از مدیریت همه شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، یوتیوب و انیستگرام رسماً درخواست کرد که تحت هیچ شرایط، این فیلم را پخش نکنند.

دولت پاکستان درباره دلیل این درخواست رسمی خود که پس از همکاری و هماهنگی با ایران مطرح کرده است، گفت که فیلم موسوم به «بانوی بهشت» که در انگلیس ساخته شده است، حاوی مفاهیم و مضامین فتنه و تفرقه میان ملت‌های مسلمان است.

شورای علمای جبل‌عامل نیز چندی پیش با صدور بیانیه‌ای، هدف سازندگان فیلم «بانوی بهشت» با موضوع زندگی حضرت فاطمه(س) را تفرقه‌افکنی بین مذاهب اسلامی و ترویج افکار گمراه‌کننده یک گروه وابسته به انگلیس اعلام کرد.

شورای علمای جبل عامل در بیانیه‌ای اقدام فردی با نام «یاسر الحبیب» برای تولید این فیلم را به شدت محکوم کرد.

این شورا بر پیشینه سیاه یاسر الحبیب و اقدامات مشکوک وی که از سوی سرویس اطلاعات انگلیس پشتیبانی می‌شود و هدف از آن ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، اشاره کرد.

یادآوری می‌شود، جمعی از مراجع تقلید از جمله آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و سبحانی، در سال‌های گذشته در استفساری، تولید این فیلم تفرقه‌افکن را اقدامی غیراسلامی دانستند و بر لزوم رعایت مقتضیات زمان و مکان تأکید کردند.

منبع العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.