خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیسای ارتدکس یونان برای برگزاری جشن اپیفانی (خاج‌شویان) قوانین قرنطینه را نقض خواهد کرد

کلیسای ارتدکس یونان اعلام کرد دستور حکومت برای تعطیلی به‌منظور جلوگیری از گسترش کروناویروس را نقض خواهد کرد و مراسم عبادی روز چهارشنبه به مناسبت جشن اپیفانی(خاج‌شویان) برگزار خواهد شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جشن اپیفانی از مهم‌ترین مراسم برای کلیسای ارتدکس است. آنان در این روز پدیدارشدن خدا به‌شکل مسیح را جشن می‌گیرند.

شورای کلیسا یک جلسه اضطراری برگزار کرد و تصمیم گرفتند که تعمید مسیح در روز ششم ژانویه را جشن بگیرند. در بیانیه شورای کلیسا با تصمیم جدید دولت برای تعطیلی مکان‌های عبادی مخالف شده است و اصرار دارد که کلیسا تمام مسائل بهداشتی را در هزاران کلیسای یونان رعایت خواهد کرد و دولت نباید مکان‌های عبادی را تعطیل کند. این بیانیه آشکارترین سرپیچی کلیسا از محدودیت‌های یک‌هفته‌ای جدید دولت است.

قبل از فصل تعطیلات، دولت راست میانه آتن گفته بود که اجازه بازگشایی مکان‌های عبادی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای روز کریسمس و سال نو و جشن اپیفانی خواهد داد؛ اما با شروع موج جدید کروناویروس و فشار به سیستم سلامت کشور دولت در آخر هفته قبل این تصمیم را لغو کرد و اعلام کرد که محدودیت‌ها تا یازده ژانویه زمان بازگشایی مدارس برقرار خواهد بود. یونان از هفتم نوامبر در وضعیت تعطیلی است.

نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس، هنوز واکنشی به این تصمیم کلیسای ارتدکس نشان نداده است؛ اما اپیدمیولوژیست‌ها خواستار قوانینی حتی شدیدتر برای مهار موج جدید کرونا هستند. در یونان تاکنون ۴هزار و ۹۵۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تندروهای کلیسا به‌شدت اقدامات بهداشت عمومی در دوره کرونا را با برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی نقض کرده‌اند. این اقدامات آن‌ها به‌رغم مخالفت‌های رهبران کلیسا است. رهبر معنوی یونان، اسقف اعظم ایرونیموس دوم، که دو هفته به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود همواره از محدودیت‌ها حمایت کرده است.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.