خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشگاه اسرائیلی حیفا با یک مؤسسه پژوهشی اماراتی توافق‌نامه همکاری علمی امضاء کرد

سخنگوی دانشگاه حیفا در اسرائیل اعلام کرد: این دانشگاه، هفته گذشته در یک مراسم مجازی، توافق‌نامه‌ای را برای همکاری علمی با مؤسسه پژوهشی «ترندز» امارات متحده عربی امضاء کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این توافق در پی یک همایش بین المللی، که اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۰، تحت میزبانی و مدیریت مرکز سیاست و راهبرد دریایی «اِزری» در دانشگاه حیفا برگزار شده بود، به ثمر رسید.

پژوهشگران مؤسسه «ترندز» در ابوظبی به این همایش با موضوع «کشورهای عربی خلیج فارس – از حاشیه تا مرکز»، دعوت شده بودند. به دنبال موفقیت آن همایش، طرفین توافق کردند که همکاری‌های خود را گسترش دهند و آن را با امضای یک توافقنامه، به رسمیت در آورند.

این توافق‌نامه توسط دکتر محمد عبدالله العلی، مدیرکل مؤسسه «ترندز» در ابوظبی، ران رابین، رئیس کل دانشگاه حیفا، پروفسور گوستاوو مش، رئیس دانشگاه حیفا، و شائول خورف، رئیس مرکز «ازری» دانشگاه حیفا امضاء شد.

آقای رابین، که در سمت دیگر خود به عنوان معاون رئیس شعبه دانشگاه نیویورک در ابوظبی، ۸ سال در این شهر عربی زندگی کرده است، گفت: «امضای این توافق‌نامه نشانگر اهمیتی است که به طور کلی اسرائیل، و به ویژه سیستم دانشگاهی اسرائیل، برای تقویت روابط دانشگاهی بین کشورها در راستای توافق‌های سیاسی که دو ماه پیش امضاء شد، قائل است.»

آقای خورف، رئیس مرکز سیاست و راهبرد دریایی اِزری دانشگاه حیفا، نیز گفت: «موضوعات مشترکی که پشت همکاری بین مرکز ازری و مؤسسه ترندز وجود دارد، آن را به یک همکاری راهبردی بسیار مهم برای دو کشور، نه تنها از نظر علمی، بلکه در سطح امنیتی و سیاست جغرافیایی تبدیل می کند.»

منبع جروزالم پست
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.