خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مردان مسلح، ۱۱ کارگر معدن از اقلیت شیعه هزاره را در پاکستان از پای درآوردند

مردان مسلح در بلوچستان پاکستان، روز یکشنبه به سمت گروهی از کارگران معدن ذغال سنگ که همگی شیعه هزاره بودند، آتش گشودند و ۱۱ نفر را از پای درآوردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این حمله در معدن زغال سنگ مچه در ۵۰ کیلومتری شهر کویته روی داد. به گفته یک مقام امنیتی پاکستان، پنج نفر از کارگران در دم کشته شدند و شش تن دیگر در راه بیمارستان، جان خود را از دست دادند.

مهاجمان، افراد شیعه را شناسایی، آن‌ها را از سایر کارگران جدا کردند و سپس به سمتشان آتش گشودند.  معمولاً گروه افراطی سنی «جهنگوی»، چنین حملاتی را علیه شیعیان انجام می‌دهد.

منطقه بلوچستان پاکستان، صحنه حملات متعدد گروه‌های جدایی‌طلب است، با این وجود این گروه‌ها تا کنون، هیچ حمله‌ای علیه اقلیت شیعه انجام نداده‌اند. نیروهای امنیتی پاکستان، عملیات شناسایی و دستگیری مهاجمان را در منطقه کوهستانی اطراف محل حادثه آغاز کرده‌اند.

براساس این گزارش، یکی از گروه‌های افراطی موسوم به «دولت اسلامی» مسئولیت قتل ۱۱ کارگر معدن را در ایالت بلوچستان غرب پاکستان به عهده گرفته است.

شبه‌نظامیان این کارگران را در روز شنبه در کنار معدن ذغال سنگ ربوده بودند. قربانیان از اقلیت شیعه هزاره بودند که معمولاً هدف حملات تندروهای اسلام‌گرا هستند. «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن این حملات، آن را «تروریستی» خواند.

منبع رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.