خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فیلم بانوی بهشت؛ نقش مکمل داعش برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

آیت الله طبسی فیلم بانوی بهشت را تکمیل کننده پروژه داعش از سوی استعمارگران دانست و گفت: پشت پرده دست‌های پنهانی وجود دارد که برای ایجاد داعش و ساخت این فیلم خرج می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی به مسائل پشت پرده فیلم «بانوی بهشت» پرداخت و گفت: فردی که زیر نظر او این فیلم ساخته شده، دارای چهره ای ناشناخته و مشکوک و بدون سابقه تحصیلات حوزوی است و یک باره در لندن به صورت معمم مشاهده شد.

آیت الله طبسی ابزار کرد: استعمار پیر انگلستان سابقه طولانی در راه اندازی تفرقه میان امت اسلامی دارد و در این زمان هم به فعالیت های تفرقه افکنانه خود میان جوامع اسلامی ادامه می دهد؛ فیلمی که با عنوان دفاع از عقاید تشیع، در چنین کشوری با این سابقه و از سوی مدیر شبکه تفرقه افکن فدک ساخته شود، جای تأمل و تفکر دارد.

وی با بیان اینکه باید دفاع از مکتب و عقاید تشیع به صورت عاقلانه و منطقی صورت بپذیرد، افزود: ساخت و تدوین سریال امام علی(ع) از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب تأیید شد و بعد در شبکه های سیما پخش شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: فلان بیت بارها انتساب های این فرد را به خود رد کرده؛ ولی به نظر می رسد دست‌شان در یک کاسه است.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید با زبان روز به دفاع از عقاید مذهب شیعه پرداخت، گفت: ساخت و تدوین فیلم و سریال، تأثیرگذاری بسیاری بر مردم دارد و می توان با این روش حقایق مکتب شیعه را تبیین کرد.

آیت الله طبسی ابزار کرد: فیلم ها و سریال هایی که در حجم بزرگ ساخته می شود و بازخوردهای بسیاری در جوامع اسلامی به همراه دارد؛ باید ابتدا توسط مراجع عظام تقلید و ولی فقیه مورد تأیید قرار گرفته و سپس اکران عمومی صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرات آیات سبحانی، مکارم شیرازی و مراجع عظام تقلید با ساخت، تدوین و اکران عمومی فیلم بانوی بهشت مخالفت کردند.

وی ایجاد داعش را پروژه‌ای تفرقه افکن میان امت اسلامی دانست که از سوی استعمارگران تأسیس شده است و در این زمینه گفت: این فیلم با نمایش صحنه ای از جنایت داعش شروع شده است و با وجود اینکه آمریکا عامل اصلی به وجود آمدن گروه تکفیری داعش در منطقه بود، اما در این فیلم هیچ صحنه ای در مخالفت با آمریکا نشان داده نشده است.

آیت الله طبسی بیان کرد: رژیم بعث عراق با پشتیبانی ۸۰ کشور جهان جنگ تحمیلی علیه ایران راه انداخت و بسیاری از جوانان مملکت را به شهادت رساند؛ اما هیچ واکنش و بیانیه ای از سوی این جریان مشاهده نکردیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابزار داشت: گروه های تکفیری به شهر شیعه نشین زینبیه هجوم بردند و تمام شیعیان را از منطقه اخراج کردند؛ همچنین گروه‎های تکفیری تا نزدیکی کربلای معلی آمدند، اما هیچ کدام از طرفداران این جریان در کنار رزمندگان سوری و مدافعان حرم نبودند و هیچ تأییدی از آنها در جهت حمایت از رزمندگان مدافع حرم مشاهده نکردیم.

وی با بیان اینکه ساخت فیلم «بانوی بهشت» در جهت تکمیل پروژه داعش از سوی استعمارگران بوده، گفت: پشت پرده دست های پنهانی وجود دارد که گاهی برای ایجاد داعش برای کشتار مسلمانان هزینه می کند و گاهی برای ساخت این فیلم و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی خرج می کند.

آیت الله طبسی ابراز کرد: کسی که می خواهد در زمینه دفاع از اهل بیت(ع) فیلمنامه بنویسد، باید مصالح جوامع اسلامی را بسنجد؛ بسیاری از اهل سنت به اهل بیت(ع) و نظام اسلامی ایران علاقه مند هستند و نباید فعالیتی انجام دهیم که زمینه ساز تحریک اهل سنت در مخالفت با تشیع شود و در راستای اهداف رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و در جهت اختلاف افکنی میان مسلمان گام برداریم.

منبع رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.