خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گردو یا بادام؟ کدوم پرسودتر است؟

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پرورش نهال گردو پر سودتر است یا پرورش نهال بادام؟ هنگامی که این سوال مطرح می شود همان جمله ی همیشگی بر سر زبان ما می آید، بسنگی دارد! بله حقیقت امر بستگی دارد به بسیاری از عوامل که در این مقاله قصد داریم به چند مورد از مهم ترین عوامل انتخاب نهال گردو، در مقابل نهال بادام بپردازیم با همراه باشید…

پروش نهال گردو چگونه انجام می شود؟

می توان کاشت گردو را در دو مرحله متصور شد ، یک پروش بذر گردو که در آن ابتدا باغدار بین ۴۸ ساعت یا نهایت ۷۲ ساعت تلاش به خیس کردن گردو در سطل پر از آب می کند ، سپس بعد از گذشت این مدت گردو ها خوب خیسانده و آماده ی جوانه زدن می شود . در این مرحله باغدار دیگر کار خاصی نمی کند تنها در هنگام دیدن جوانه ها آن ها را داخل خاک میکارد و منتظر می شود تا طی هفته های جاری به مرور ریشه و ساقه در بیاورد و کم کم تبدیل به یک نهال کوچک شود . این همان نهال گردو پایه بذری می باشد .

حال نهال گردو پایه بذری به نظر شما می تواند خوب باشد ؟ پاسخ خی است به چند دلیل مهم:

نهال گردو؛ پایه بذری ممکن است به مرور زمان تغییر جنسیت دهد، یعنی ممکن است بارها این جمله را شنیده باشید که نهال گردویی که کاشتم در یک سال بسیار پر بار بوده است اما  در سال دوم و یا سوم و یا سال دهم ، باردهی آن کم شده است ! یا این جمله که باردهی درخت گردو یک سال کم است و سال دیگر زیاد ! باید مطرح کرد فقط این مسئله زمانی روی می دهد که ما نهال گردو را به صورت بذر خریده و یا کاشته باشیم زیرا این نهال گردو؛ قابلیت تغییر جنسیت را دارد که در یک سال برای مثال نقش ماده را ایفا می کند و در سال دیگر نقش نر را ایفا می کند .چند رقم نهال گردو پایه بذری مانند : نهال گردو ژنوتیپ گلد نهال ؛ نهال گردو اسرائیلی ، نهال گردو خوشه ای و یا نهال گردو پورتوریکو .

اما در نهال گردو پایه پیوندی باردهی به چه شکل می باشد؟

باید گفت در نهال های گردوی پیوندی موضوع کمی متفاوت می باشد . نهال گردو پیوندی؛ مانند خرید نهال گردو ایتاکا یونانی یکی از ارقام گردوی موجود در ایتاکا این نهال می باشد که از سال سوم باردهی آن آغاز می شود. کود نهال گردو؛ در این رقم می بایست از درختان کهنسال گردو تهیه شود. یا رقم های دیگر مانند چندلر یا فرنور ، اصلاح های ژنتیکی بسیاری فراوانی یکی در آمریکا و دیگری در فرانسه به خود دیده است و این امکان در نهال های پیوندی به طور کل منتفی است که تغییر جنسیت صورت گیرد ، این درختان گردو همیشه همواره شاداب بوده اگر نیاز های زیستی از جمله مانند : کود درخت گردو و یا آبیاری منظم و هرس اصلاح شده ی مناسب صورت پذیرد به هیچ عنوان شما را نا امید از کشاورزی نخواهد کرد.

گلد نهال بهترین مرکز تولید و عرضه انواع نهال گردو از سال ۱۳۶۹ تا اکنون که شما می توانید در هر مرحله از خرید نهال گردو اینجا کلیک نمایید. نهال گردو پیوندی زیادی در سرار دنیا هستند که مهم ترین آنها عبارت اند از: نهال گردو چندلر؛ نهال گردو فرنور، نهال گردو پکان و یا گردو آمریکایی یکی از بهترین ارقام نهال گردو؛ در ایران هستند.

پرورش نهال بادام چقدر می تواند سوده باشد؟

در کاشت و پرورش نهال بادام اوضاع کمی متفاوت می شود .نهال های بادام معمولا اکثرا به صورت بذری می باشند اما لزوما قرار نیست درنهال های بادام هم تغییر جنیست صورت پذیرد . ذات درخت بادام بسیار مقاوم و پر قدرت بوده است که در هر لحظه آماده ی پذیرش سخت ترین شرایط جوی است . بیماری مانند زرد شدن رنگ برگ درخت بادام یا کم آبی نمی تواند اسیب جدی به این درخت بزند، بسیاری از انواع نهال بادام قادر هستند تا به صورت دیمی پرورش یابند که این یکی از مهم ترین مزیت های آن ها در مناطقی که با کم آبی مواجه هستند محسوب می شود.

معرفی برخی از ارقام نهال بادام

نهال بادام های زیادی از جمله : نهال بادام آذر، نهال بادام تونو ، نهال بادام مامایی ، نهال بادام شکوفه ؛ بادام های دیرگل و .. وجود دارد که هر کدام می توانند دارای پوست سنگی یا کاغذی باشند که البته اگر دوست دارید از بادام های خود بهترین مراقبت را داشته باشید بهتر از ارقام سنگی بادام استفاده نمایید. شکل برگ های Almond seedlings، نیزه ای، باریک، دراز و کمی موج دار است و میزان بازدهی ان، ۵۰ الی ۷۰ کیلو است.شما می توانید جهت خرید نهال بادام

نهال بادام

مراجعه نمایید.آشنایی با یکی از گونه های خاص، به نام خرید نهال بادام ایتالیک: نیاز آبی این رقم نهال بادام؛ در حدود هر ۴ روز ۲۵ لیتر آب می باشد. نیاز به هرس در سال های اولیه کاشت ندارد زیرا به صورت عمودی رشد می کند. خرید نهال بادام؛ این رقم بسیار کم در ایران صورت می پذیرد و قیمت نسبتا بالایی دارد.

خرید نهال از بهترین نهالستان گلد نهال؟

شما میتوانید خرید نهال خود را با خیالی آسوده از ما انجام دهید . تولید و عرضه ی تمامی ارقام نهال همراه با ضمانت بازگشت کالا بوده و با مجوز سازمان جهادکشاورزی می باشد، ارسال نهال به تمامی نقاط کشور ظرف ۴۸ ساعت ، مشاوره ی  رایگان جهت راه اندازی باغ ، شما می توانید خرید نهال goldnahal.ir؛ خود را ازنهالستان گلد نهال با خیالی کاملا آسوده انجام دهید.

شماره تماس : ۰۹۱۴۴۸۱۲۷۳۹
آدرس ایمیل :INFO@GOLDNAHAL.IR

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.