خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرقه‌ها و رژیم غذایی مسخ‌کننده

در فرقه‌هایی که رژیم غذایی خاصی توصیه می‌شود، اعضا از استفاده از مکمل‌ها، حتی انجام آزمایش‌های سنجش خون و… منع می‌شوند و معمولاً دچار فقر غذایی هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، انجام برخی حالت‌های بدنی، تمرینات تمرکزی و رژیم‌های غذایی خاص که منتج به واکنش‌های خاصی در بدن و مغز می‌شود، در فرقه‌ها به عنوان یکی از مناسک یا مراحل آیینی معرفی می‌شود و افراد با پایبندی به این سیستم، در واقع به لحاظ جسمی و روانی همانند مومی در دستان تشکیلات فرقه‌ای هستند که به هر شکلی می‌توانند دربیایند.

گیاهخواری و وگانی، از متداول‌ترین رژیم‌های مورد توجه در فرقه‌هاست. این رژیم‌ها که خوردن گوشت و لبنیات را منع می‌‌کنند، حائز ویژگی‌هایی هستند که می‌تواند فرقه‌ها را در کنترل و سرسپردگی اعضا یاری رساند. توصیه به برگزیدن سیستم غذایی گیاهخواری و خام گیاهخواری، به این دلیل است که گیاهخواران به لحاظ جسمی و روانی، خوی سلطه‌پذیرتری دارند و راحت‌تر تسلیم می‌شوند. بنابراین، دستکاری ذهنی در آنان، با سرعت و سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

در فرقه‌هایی که رژیم غذایی خاصی توصیه می‌شود، اعضا از استفاده از مکمل‌ها، حتی انجام آزمایش‌های سنجش خون و… منع می‌شوند و معمولاً دچار فقر غذایی هستند. گاهی در فرقه‌ها، ضعف ناشی از این فقر مواد غذایی را به گناه آلود بودن فرد نسبت داده و از او می‌خواهند تمرین‌هایی مثل مدیتیشن برای پاک شدن انجام دهند.

رژیم غذایی خام‌خواری و بدون گوشت نیز در بسیاری از فرقه‌ها مورد استقبال قرار گرفته‌است. در برخی از فرقه‌ها هم از ضروریات و بنیان‌های اعتقادی و عملی به حساب می‌آید، تاجایی‌که رسیدن به غایت و رستگاری، در گرو این پرهیزهای غذایی تعریف می‌شود.

منبع روشنگر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.