خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معرفی کتاب| «انسان‏ شناسی در قرآن» اثر آیت الله مصباح یزدی

«انسان‏ شناسی در قرآن» اثر آیت الله مصباح یزدی و محمود فتحعلی از سوی انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ و منتشر شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب «انسان‏شناسی در قرآن» که برگرفته از کتاب «انسان‌شناسی» حضرت استاد است، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمود فتحعلی در قالبی متناسب با آموزش‌های از راه دور و به منظور استفاده در دانشگاه مجازی امام خمینی(ره) در دوازده درس با هدف ارایه مباحث انسان‌شناسی از دیدگاه قرآن تدوین و نگارش یافته و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ و منتشر شده است.

در این کتاب بعد از بحث از جایگاه واژه انسان در قرآن و آفرینش و ساختار وجودی او، مباحث کلامی و اخلاقی از جمله اختیار انسان، جایگاه او به عنوان خلیفه خدا و بایسته ‏های انتخابهای انسان از دیدگاه قرآن مطرح شده است.

بخشی‌های دیگری از مباحث این کتاب عبارتند از:
تعریف انسان‌شناسی و انواع آن با اشاره به اهمیت و ضرورت انسان‌شناسی و ویژگی‌های انسان‌شناسی دینی، تبیین مسأله آفرینش انسان با اشاره به منشأ آفرینش و مراحل آن در قرآن، توضیح مفهوم و ملاک خلافت الهی، تبیین مسأله اختیار انسان و شرایط اختیار و انتخاب و معیار آن، اثبات معاد و پاسخ به شبهاتی درباره آن و تشریح رابطه دنیا و آخرت.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.