خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرقه شیرازی باز هم خبرساز شد؛ منبر طلایی حاجاقا، ۴۰۰هزار دلار!

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار یک توییت، نسبت به افتتاحیه حسینیه ۴ میلیون دلاری و رونمایی از منبر ۴۰۰ هزار دلاری ساخته شده از طلا در شهر کاظمین انتقاد کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ فرقه شیرازی بازهم خبرساز شد! سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: فرقه شیرازی (شیعه انگلیسی) که مأمور تسلط افکنی در جهان اسلام هستند، در افتتاحیه حسینیه چهار میلیون دلاری قصر الزهرا در کاظمین، از منبر طلایی ۴۰۰ هزار دلاری رونمایی کردند.

قطعاً این بدعت هم ضربه مکتب اهل بیت است، خاندانی که نماد ساده‌زیستی یتیم نوازی و حمایت از محرومان هستند.

منبر طلایی جریان سید صادق شیرازی شیعه انگلیسی-2

فرقه شیرازی از کجا آمد؟

خانواده «شیرازی‌ها» از جمله خاندان‌‌های علمی شهر کربلا بودند. پدر سید صادق شیرازی، مرحوم آیت‌الله میرزا مهدی شیرازی از مراجع وقت کربلا به‌شمار می‌آمد که در سال ۱۳۳۹ دار فانی را وداع گفت. وی ۴ فرزند به نام‌های سید محمد، سید حسن، سید صادق و سید مجتبی داشت. چند سال بعد از رحلت مرحوم میرزا مهدی شیرازی، سید محمد شیرازی فرزند ارشد وی که در آن زمان کمتر از ۴۰ سال سن داشت اعلام مرجعیت کرد. این ادعای مرجعیت او در حالی مطرح می‌شد که اساتیدش از جمله آیت‌الله شیخ یوسف خراسانی حائری در جواب عده‌ای درباره مرجعیت سید محمد اعلام کردند که “سید محمد شیرازی قطعاً مجتهد نیست و تقلید از او جایز نیست“.

این رد مرجعیت و صلاحیت علمی او توسط آیت‌الله العظمی خویی بزرگ حوزه علمیه نجف و آیت‌الله سید محمود شاهرودی نیز اعلام شده بود.

خاندان شیرازی‌ها که قریب ۵ دهه قبل یک جریان علمی و فقهی در عراق و به ویژه شهر کربلا به شمار می‌رفتند، به دلیل نزدیکی به سیاست‌های دشمنان انقلاب در سال‌های گذشته به یک فرقه در شیعه تبدیل شده‌اند که تنها کارویژه آن‌ها ضدیت با مبانی اصلی تشیع و نشان دادن یک چهره خشن و منزجرکننده از مکتب اهل بیت(ع) است.

منبع نازه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.