خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خون‌های آلوده فرانسوی نمونه خوبی بر غیرقابل اعتماد بودن اروپایی‌ها برای خرید واکسن است

نماینده کلیمیان در مجلس:

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس گفت: ماجرای واردات خون‌های آلوده فرانسوی به کشور نمونه خوبی برای غیر قابل اعتماد بودن اروپایی‌ها برای خرید واکسن و تجهیزات و دارو از آنهاست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همایون سامه یح نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار کرد: ماجرای واردات خون‌های آلوده فرانسوی به کشور و ابتلای تعداد قابل توجهی از هموطنانمان به بیماری ایدز بر اثر استفاده از این خون‌های آلوده، تجربه خوبی برای عدم اعتماد به اروپایی‌ها و آمریکا در بحث خرید دارو و واکسن از آنهاست.

وی افزود: تزریق خون‌های آلوده فرانسوی باعث شد تا بسیاری از افراد بی‌گناه به بیماری ایدز مبتلا شوند و این بیماری به صورت گسترده در کشورمان شیوع پیدا کند.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروزه ما با تکیه بر توان داخلی توانستیم به مرحله تست انسانی واکسن کرونا دست پیدا کنیم که این یک موفقیت بزرگ است.

سامه یح خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که تولید واکسن و دارو تنها در اروپا و آمریکا نیست و ما می‌توانیم برای پیشرفت بیشتر در این حوزه از دانش کشورهای دوست‌مان در آمریکای جنوبی و آسیای شرقی استفاده کنیم و با همکاری آنها به پیشرفت های چشمگیری در این زمینه برسیم.

وی افزود: همانطور که گفتم واکسن تولید شده در داخل در حوزه بیماری کرونا امروز به مرحله تست انسانی رسیده و پروژه مشترک ایران و کوبا برای تولید واکسن نیز در حال انجام است.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید بدانیم که شرکت‌های چند ملیتی داروسازی در جهان بیشتر به فکر منافع شخصی خود و کسب سود بیشتر هستند نه سلامتی مردم و نباید به آنها اعتماد کنیم.

سامه یح خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کشوری مثل آمریکا که تا همین چند وقت قبل حتی داروی بیماران سرطانی و دیگر بیماران خاص را در اختیار ما قرار نمی‌داد، چطور شده که امروز می‌خواهد واکسن فایزر را به ایران بفروشد، این مسئله بسیار سوال برانگیز و شک برانگیز است.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.