خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتابی که رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور ارمنستان هدیه کردند، به آلمانی ترجمه شد

عضو موسسه فرهنگی «ایمان جهادی (صهبا)» به ترجمه شدن کتاب «مسیح در شب قدر» به زبان آلمانی اشاره کرد که همزمان با سال نو میلادی منتشر شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمد شیخلر از اعضای موسسه فرهنگی «ایمان جهادی (صهبا)» در گفت‌وگویی درباره کتاب «مسیح در شب قدر» اظهار داشت: دی ماه ۱۳۹۳ برای اولین بار خبر انتشار کتاب «مسیح در شب قدر» منتشر شد؛ کتابی که به روایت حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در منازل شهدای ارمنی و آشوری از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۸۹ می‌پردازد.

شیخلر با تاکید بر استقبال چهره‌های فرهنگی از این کتاب ابراز داشت: چند روز بعد از انتشار کتاب، رهبر معظم انقلاب، مجددا به دیدار خانواده شهدای مسیحی رفتند و طبیعی بود که شاهد ویرایش جدیدی از کتاب «مسیح در شب قدر» باشیم و در فاصله کمی، ویرایش جدید که شامل دیدارهای سال ۹۳ بود، به کتاب اضافه شد.

این عضو موسسه فرهنگی «ایمان جهادی (صهبا)» ضمن اشاره به ترجمه شدن این اثر افزود: با توجه به موضوع و محتوای کتاب، عملیات ترجمه این اثر کلید زده شد و بلافاصله کتاب به زبان انگلیسی برگردان شد. بنابراین نخستین نسخه ترجمه به زبان انگلیسی بود و در سالگرد انتشار کتاب، در دی ماه ۱۳۹۴ نسخه انگلیسی منتشر شد.

به گفته وی ترجمه عربی این کتاب هم در دستور کار جمعیت «المعارف» لبنان قرار گرفت و همزمان با رونمایی کتاب در سال ۱۳۹۵، رییس جمهور لبنان نیز از انتشار کتاب تقدیر کرد.

شیخلر با تاکید بر اینکه انتشارات صهـبا در سال ۱۳۹۶ نسخه عربی و انگلیسی کتاب را برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به عنوان هدیه ارسال کرد و چندی بعد، نامه‌ای از دفتر ایشان برای انتشارات صهبا ارسال شد، گفت: یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۷ در سفر نیکول پاشینینان، نخست وزیر ارمنستان به ایران و در دیداری که با حضرت آیت الله خامنه‌ای داشتند، رهبر انقلاب، نسخه انگلیسی کتاب را به نخست وزیر ارمنستان اهدا کردند. (تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۷)

وی در پایان با اشاره به آغاز سال نو میلادی اعلام کرد: کتاب «مسیح در شب قدر» توسط موسسه اسلامیکا در آلمان به زبان آلمانی ترجمه و انتشار یافته است.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.