خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش آزار مسیحیان در دوران پاندمی کرونا

بر اساس گزارش دیده بان جهانی ۲۰۲۱ که از سوی گروه درهای باز، که از حامیان مسیحیان جهان است، میزان آزار و اذیت مسیحیان در دوران کووید۱۹ افزایش چشمگیر داشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بیش از ۳۴۰ میلیون مسیحی، یعنی از هر ۸ نفر یک مسیحی به دلیل مذهب خود تحت آزار و تعقیب و شکنجه است.

بر اساس این گزارش تعداد مسیحیانی که در سال گذشته به دلیل دین خود کشته شده اند نسبت به سال ۲۰۱۹ شصت درصد افزایش یافته است. طبق این گزارش ۴۷۶۱ نفر مسیحی در سال گذشته به دلیل دین خود کشته شده اند که بیشتر این قتل و کشتارها در قاره آفریقا بوده است.

دیوید لندرام، رییس گروه درهای باز انگلیس و ایرلند گفت: افزایش تعقیب و آزار مسیحیان در سراسر جهان باعث نگرانی شده است؛ آزادی مذاهب از جمله اصول همه گروه های آزادی خواه و فعالان حقوق بشر است و دولتهای سرکوبگر از این مطلب خبر دارند؛ آنها از پاندمی کرونا نیز استفاده کرده اند تا وضعیت را برای مسیحیان بدتر کنند.

در فهرست اعلام شده از سوی دیده بان جهانی حقوق بشر نام ۵۰ کشور ذکر شده که بیشترین آزار را به مسیحیان روا داشته اند. کره شمالی در بیست سال گذشته در صدر این فهرست قرار گرفته است.

چین یک بار دیگر در دهه گذشته جزء ۲۰ کشور نخست شده است و دولتهای ملی گرا و اقتدارگرای ترکیه و هند نیز به این فهرست وارد شده اند.

در این گزارش آمده است برخی از کشورهای آفریقایی و آسیایی از کمک رسانی به مسیحیان در رابطه با کووید۱۹ امتناع کرده اند. این خودداری گاهی از سوی مقامات رسمی بوده و گاهی از سوی روسای قبایل یا روستاها.
در نیجریه برخی از خانواده های مسیحی گزارش داده اند یک ششم مسلمانان از کمکهای دوران کوید برخوردار بوده اند.

گروه درهای باز از سال ۲۰۰۲ درباره وضعیت مسیحیان جهان گزارشی سالانه منتشر میکند. این گروه بر اساس میزان خشونت و آزاری که مسیحیان در روابط خصوص، خانواده جامعه و کلیسا تجربه می کنند، کشورهای ناامن برای مسیحیان را رده بندی می کنند.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.