خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آغاز مراسم بزرگ کوم میلا در کرانه رود گنگ در سایه ترس از شیوع گسترده تر کرونا

بیش از یک میلیون زائر هندو به مناسبت آغاز جشن کوم‌میلا که بزرگترین اجتماع انسانی جهان نام‌گذاری شده در کرانه رود گنگ جمع شده اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مراسم امسال جشن کوم‌میلا که بزرگترین اجتماع انسانی جهان نام‌گذاری شده در سایه نگرانی از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

مقامات هندی می‌گویند زائران پروتکل‌های مربوط به همه‌گیری کرونا را رعایت می‌کنند اما اکثر زائران هندو که در سپیده‌دم امروز به آب‌های یخ‌زده رود گنگ وارد شدند نه ماسک داشتند و‌ نه فاصله اجتماعی را رعایت کردند.

هند با بیش از ده میلیون مورد ابتلا به کووید بعد از آمریکا کشوری است که بیشترین آمار مبتلایان را دارد. تاکنون بیش از ۱۵۰هزار نفر در این کشور به علت کرونا فوت کرده‌اند.

هندوها معتقدند غسل در آب گنگ به آن‌ها کمک می‌کند تا به موکشا یا سعادت برسند و از چرخه تولد و مرگ رها شوند.

انتظار می‌رود میلیون‌ها هندوی دیگر نیز در هفته های آینده خود را به رود گنگ برسانند.

این رویداد به‌طور معمول چندین میلیون نفر را به خود جلب می‌کند اما اینبار مقامات منطقه به مردم هشدار داده‌اند فقط در صورت مشخص‌شدن تست منفی کرونا و حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به مراسم بیایند. با این حال اجرای مقررات مربوط به کرونا در مقیاس چنین گردهمایی غیرممکن است.

بر اساس گزارش گاردین مقامات دولت هند ماه گذشته گفته‌اند این رویداد به‌جای سه ‌ماه‌ونیم به‌علت پاندمی کرونا به مدت ۴۸ روز برگزار خواهد شد. مقامات پلیس ایالتی نیز اعلام کرده‌اند نیروهای گارد امنیت ملی برای برقراری امنیت در این محل حضور خواهند داشت.

علاوه بر نگرانی از شیوع کرونا برخی از فعالان هندو از آلودگی آب رودخانه گنگ با فاضلاب صنعتی و انسانی ابراز نگرانی کردند.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.